با گیربکس صنعتی

گیربکس صنعتی یکی از قطعات حیاتی در تجهیزات و ماشین آلات صنعتی است و به صورت گسترده در صنایع مختلفی مانند خودروسازی، معادن، نقت و گاز، پتروشیمی، فلزکاری و ... مورد استفاده قرار می گیرد. این قطعه نقش مؤثری در عملکرد و کارایی کل سیستم دارد و در بعضی موارد حتی می تواند از خطرات و آسیب های احتمالی برای دستگاه ها و نفرات جلوگیری کند. به طور کلی، گیربکس صنعتی وسیله ای مکانیکی است که برای انتقال نیرو از یک شفت (محور) چرخان به محور دیگری در ماشین آلات صنعتی استفاده می شود. هدف استفاده از گیربکس ها، کنترل سرعت و گشتاور ورودی و تنظیم آن به میزان دلخواه است. گیربکس های صنعتی را بر اساس نوع دنده های آن ها به 4 دسته هلیکال، مخروطی، حلزونی و خورشیدی تقسیم بندی می کنند که هرکدام ویژگی ها، مزایا و معایب مخصوص به خود را دارند. 

قطعاً انتخاب گیربکس مناسب به عوامل متعددی از جمله گشتاور مورد نیاز، نسبت تبدیل سرعت، شرایط کارکرد و کاربرد مورد نظر بستگی دارد؛ به همین علت تولید کنندگان این محصولات، طیف وسیعی از گیربکس ها را برای برآورده نمودن هر خواسته و نیاز صنعتی طراحی و تولید می کنند. در این مقاله به یررسی انواع گیربکس های صنعتی، کاربردها، مشخصات و ویژگی های هر یک پرداخته و در پایان نکاتی در خصوص انتخاب و نحوه استفاده از آن ها بیان می کنیم؛ همچنین خلاصه مطالب این مقاله را می توانید در پادکست زیر بشنوید. گیربکس صنعتی وسیله ای مکانیکی است که برای انتقال نیرو و گشتاور از محور چرخان یک دستگاه (معمولاً الکتروموتور) به سایر قطعات که به محور دیگر گیربکس متصل هستند، استفاده می شود و نقش بسیار مهمی در ماشین آلات صنعتی ایفا می نمایند. وظیفه اصلی یک گیربکس صنعتی، کاهش یا افزایش سرعت و گشتاور ورودی است و به دو دسته گیربکس صنعتی کاهنده و افزاینده تقسیم بندی می شوند؛ در گیربکس صنعتی کاهنده دور ورودی موتور با نسبت مشخصی کاهش داده می شود و در نتیجه گشتاور در محور خروجی افزایش می یابد و در گیربکس های افزاینده این فرآیند عکس گیربکس های کاهنده است. گیربکس های کاهنده رایج تر از گیربکس های افزاینده بوده و در صنایع بیشتری مورد استفاده قرار می گیرند.

قیمت گیربکس صنعتی
قیمت گیربکس صنعتی با توجه به مواردی مانند نوع گیربکس، مشخصات فنی آن، ابعاد و ظرفیت گشتاور گیربکس، برند تولید کننده و مواد اولیه به کار رفته در آن تغییر می کند. بدیهی است، انواع گیربکس صنعتی بزرگ یا اصطلاحاً سنگین، قیمت بالاتری نسبت به گیربکس صنعتی کوچک دارند. همچنین محصولات برندهای معتبر تولید کننده گیربکس که اغلب شامل تولید کنندگان گیربکس اروپایی می شود، قیمت بیشتری نسبت به گیربکس چینی یا ایرانی دارند. از این موارد که بگذریم، قیمت گیربکس صنعتی بر حسب نوع دنده های آن نیز تغییر می کند. گیربکس های هلیکال و خورشیدی راندمان بالاتری نسبت به گیربکس حلزونی دارند، بنابراین قیمت این گیربکس ها نیز بیشتر خواهد بود. همچنین معمولا قیمت گیربکس صنعتی کوچک از گیربکس هایی که ابعاد بزرگتری دارند کمتر خواهد بود. برای آگاهی از قیمت گیربکس صنعتی با کارشناسان ما در ارتباط باشید. 

انواع گیربکس صنعتی

خرید گیربکس صنعتی
وقتی صحبت از خرید گیربکس صنعتی می شود فاکتورهای مختلفی را باید در نظر گرفت تا بهترین گیربکس صنعتی را متناسب با نیاز خود انتخاب نمایید. از آن جایی که وظیفه اصلی گیربکس انتقال نیرو و گشتاور الکتروموتور است، ابتدا باید ویژگی ها و مشخصاتی که مرتبط با موتور هستند را بررسی کرد. از جمله این ویژگی ها می توان به:

سایز گیربکس
توان و سرعت ورودی گیربکس
نسبت دنده
دور خروجی گیربکس
نحوه اتصال گیربکس به موتور (کوپل مستقیم، کوپلینگ، کلاچ، تسمه و پولی، فلنج و ...)
آرایش محورها
همچنین پیش از خرید گیربکس صنعتی باید نیازهای مورد انتظار از گیربکس و همچنین شرایط محیط کار آن را به دقت سنجیده و با مشخصات گیربکس انطباق دهید. از جمله این ویژگی های می توان به موارد زیر اشاره نمود:

بار محوری و شعاعی قابل تحمل گیربکس 
طریقه نصب گیربکس صنعتی
ابعاد و وزن گیربکس 
مدت زمان کارکرد مداوم گیربکس صنعتی
دمای محیط کار و شرایط آب و هوایی
الزامات تعمیر و نگهداری مانند روغنکاری و ...
با بررسی این موارد، می توانید با دید کامل تر و بهتری به انتخاب گیربکس صنعتی بپردازید ولی با این حال، پیشنهاد می کنیم قبل از اقدام به خرید گیربکس صنعتی با یک کارشناس در این زمینه مشورت نمایید تا تمامی موارد مورد نیاز را بررسی نمایید. اما یکی از مهم ترین معیارهای هر فردی برای خرید گیربکس صنعتی، قیمت محصول است؛ به همین علت در بخش بعدی به مقایسه هزینه و قیمت انواع گیربکس ها می پردازیم.

فروش گیربکس صنعتی
بیشتر تولید کنندگان گیربکس صنعتی، برای رفاه بیشتر مشتریان، خدماتی مانند گارانتی تعویض، تعمیر یا تأمین قطعات در نظر گرفته اند اما شرط استفاده از این خدمات این است که گیربکس از نماینده فروش گیربکس صنعتی خریداری شده باشد. خوشبختانه وبسایت کالا صنعتی موفق به کسب نمایندگی رسمی یا عاملیت فروش اکثر برندهای معتبر ایرانی و خارجی شده است و آماده فروش گیربکس صنعتی در انواع مختلف و برندهای معتبر بازار به شما عزیزان می باشد. همچنین کارشناسان فروش این وبسایت در هر مرحله از انتخاب، خرید، نصب، راه اندازی، تعمیر و نگهداری گیربکس صنعتی همراه شما عزیزان هستند و می توانید از مشاوره تخصصی رایگان این مجموعه بهره مند شوید.

انواع گیربکس صنعتی
گیربکس های صنعتی از اجزای مختلفی تشکیل شده اند که در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم. اما مهم ترین قسمت یک گیربکس صنعتی، چرخ دنده های آن است؛ اصلی ترین روش دسته بندی گیربکس ها، بر اساس نوع دنده های آن ها بوده و بر این اساس تمام مشخصات فنی گیربکس مانند نسبت دنده، گشتاور، سرعت، تحمل بار، راندمان و حتی میزان صدا و لرزش آن ها در حین کار نیز تغییر می کند. کلی ترین دسته بندی گیربکس های صنعتی به صورت زیر می باشد:

گیربکس افزاینده 

این گیربکس ها همانطور که از نام آن پیداست، دور ورودی به گیربکس را افزایش می دهد. از گیربکس افزاینده در صنایع نیروگاهی، پالایشگاهی مثل توربین باد استفاده زیادی می شود. گیربکس افزاینده عموما به صورت سفارشی ساخته می شود و به صورت موجودی در انبار موجود نمی باشد.

گیربکس کاهنده

این نوع گیربکس ها که در بسیاری از صنایع کوچک و بزرگ و حتی دستگاه های خانگی کاربرد دارد، با کاهش دور ورودی به گیربکس و تحویل آن در قسمت خروجی باعث افزایش گشتاور شده و تجهیز مصرف کننده را به چرخش در می آورد. گیربکس صنعتی کاهنده بسیار پر مصرف بوده و سهم بزرگی از تولیدات کارخانجات گیربکس سازی را به خود اختصاص داده است. با توجه به اهمیت و گستره وسیع استفاده گیربکس صنعتی کاهنده به معرفی انواع گیربکس کاهنده می پردازیم.

انواع گیربکس صنعتی کاهنده : 

گیربکس حلزونی
گیربکس هلیکال
گیربکس خورشیدی
گیربکس سایکلو
گیربکس حلزونی
گیربکس حلزونی بر خلاف گیربکس های قبلی از یک ماردون و یک چرخ دنده حلزونی استفاده می نماید اصلی ترین مزایای این گیربکس صنعتی اندازه کوچک، عدم برگشت پذیری و نصب در جهت های مختلف است اما با این وجود، این گیربکس ها معایبی نیز دارند، از جمله راندمان پایین تر، اصطکاک و اتلاف انرژی بیشتر و سایش بیشتر دنده ها و عمر کاری پایین تری نسبت به سایر گیربکس های صنعتی دارد. گیربکس حلزونی از یک دنده ماردون فولادی به عنوان ورودی و یک دنده حلزونی برنجی (آلیاژ فسفر-برنز) که شافت خروجی به آن متصل می شود، تشکیل شده و جهت انتقال قدرت را 90 درجه تغییر می دهد. این گیربکس ها به گیربکس 90 درجه نیز شناخته می شود.

گیربکس هلیکال
گیربکس هلیکال از دو یا چند چرخ دنده هلیکال تشکیل شده است؛ دندانه های این چرخ دنده ها به صورت زاویه دار با محور اصلی چرخ دنده بریده شده و شکل مارپیچ دارند. طراحی خاص این دنده ها امکان انتقال کارآمد و نرم تر نیرو و همچنین کاهش صدا و لرزش این گیربکس صنعتی را در مقایسه با سایر دنده ها فراهم می نماید.
از جمله مزایای گیربکس هلیکال می توان به راندمان بالا، اتلاف انرژی کم تر، صدا و لرزش کم تر و همچنین افزایش ظرفیت بار و گشتاور اشاره نمود. گیربکس های هلیکال، خود به چند دسته تقسیم می شوند که مهم ترین آن ها عبارتند از:

گیربکس هلیکال شافت مستقیم : محور ورودی و خروجی گیربکس در یک راستا قرار دارد.
گیربکس بول هلیکال یا کرانویل پینیون : از دنده های مخروطی BEVEL ساخته می شود و تغییر زاویه 90 درجه در جهت خروجی نسبت به جهت ورودی ایجاد می کند.
گیربکس هلیکال آویز یا شافت موازی: محور ورودی و خروجی به صورت موازی با هم قرار دارد.
گیربکس هلیکال سه یا چهار محور یا گیربکس قورباغه ای
هلیکال شافت موازی و شافت متعامد: معمولا گیربکس های هلیکال سنگین کار که بعضا تحت عنوان گیربکس صنعتی شناخته می شود، با نام شافت موازی و شافت متعامد (بستگی به جهت خروجی گیربکس دارد) بین صنعتگران نامیده می شود.
برای اطلاعات بیشتر در خصوص مشخصات این گیربکس ها و دریافت لیست قیمت گیربکس هلیکال از منوی وبسایت کالا صنعتی، گیربکس مدنظر را انتخاب نمایید و یا با کارشناسان ما در ارتباط باشید. 

گیربکس هلیکال یکی از انواع گیربکس صنعتی

گیربکس خورشیدی
چرخ دنده های گیربکس خورشیدی با پیکربندی مخصوصی درون این گیربکس قرار گرفته اند و نسبت های سرعت و گشتاور خاصی را ارائه می دهند. با توجه به طراحی خاص دنده ها و نحوه قرار گرفتن آن ها در این گیربکس صنعتی، امکان دستیابی به گشتاور خروجی بالا در یک طراحی فشرده وجود دارد. همچنین با تغییر تعداد یا اندازه دندانه ها می توان به نسبت های مختلف سرعت دست یافت که انعطاف پذیری گیربکس خورشیدی را برای کاربردهای مختلف صنعتی که نیاز به دقت بالایی دارند، بیشتر می کند. برای اطلاع از قیمت گیربکس خورشیدی با کارشناسان ما در تماس باشید.

گیربکس خورشیدی

گیربکس سایکلو
این نوع گیربکس که عمر اختراع بسیار کمتری نسبت به سایر انواع گیربکس صنعتی دارد، فاقد هرگونه چرخ دنده بوده و با یک مکانیزم انعطاف پذیر و خارج از مرکز (Eccentric and Flexible) کار می کند. شوک پذیری بسیار بالا مهمترین ویژگی طراحی گیربکس سایکلو بوده و باعث شده برای مصارف با شوگ ناگهانی بالا مثل دستگاه های حفاری مناسب باشد.

اجزای گیربکس صنعتی
در بیشتر مواقع گیربکس های صنعتی دارای قطعات و اجزای یکسانی هستند. برخی از قطعات متناسب با کاربری و نوع صنعت می تواند متغیر باشد. نوع نیروهای ورودی و خروجی گیربکس یکی از موارد تعیین کننده در نوع اجزا و قطعات داخلی گیربکس است.

بلبرینگ: یکی از اجزا اصلی هر گیربکسی بلبرینگ های متصل به آن است. متناسب با نیاز گیربکس می توان از بلبرینگ یا رولبرینگ استفاده کرد. بلبرینگ ها در دو سمت ورودی و خروجی گیربکس قرار می گیرند و موجب انتقال هر چه بهتر نیروها می شوند.
شفت های ورودی و خروجی: شفت ها یا محورهای ورودی و خروجی یکی دیگر از اصلی ترین قطعات داخل گیربکس است. شفت های ورودی گیربکس وظیفه انتقال نیرو و توان را به چرخ دنده ها دارند. این نیرو و توان از چرخ دنده ها به سمت شفت خروجی منتقل می شود.
پوسته گیربکس: پوسته بیرونی گیربکس معمولا طوری طراحی می شوند که در برابر ضربات و ارتعاشات مقاومت خوبی نشان می دهند. این تجهیزات معمولا از جنس چدن است. تمامی تجهیزات داخلی گیربکس در درون پوسته گیربکس قرار دارند.
کاسه نمد: کاسه نمد ها از جمله قطعات داخلی گیربکس ها است که وظیفه محافظت از گیربکس در برابر عوامل خارجی مانند گرد و خاک و رطوبت را دارند. کاسه نمد ها هم متناسب با نوع گیربکس و شرایط محیطی در جنس های مختلفی نصب می شود.
چرخ دنده ها: اثر گذارترین و مهمترین قطعات داخلی گیربکس ها چرخ دنده ها است. چرخ دنده های مختلفی قابلیت نصب بر روی گیربکس ها را دارند. دندانه های چرخ دنده می تواند به صورت مستقیم یا مارپیچ قرار بگیرد. به عنوان مثال چرخ دنده های مارپیچ سطح تماس بیشتری را در هنگام چرخش ایجاد می کنند که می تواند باعث افزایش بازدهی و عملکرد نرم تر چرخ دنده نسبت به چرخ دنده های دندانه صاف شود.

[ بازدید : 4 ]

[ يکشنبه 27 اسفند 1402 ] 8:21 ] [ رضا سعادتی ]

[ ]

اینورتر اشنایدر

قیمت اینورتر اشنایدر

برای دریافت لیست قیمت و کاتالوگ به روز اینورتر اشنایدر با کارشناسان فروش در سایت کالا صنعتی در تماس باشید. کالا صنعتی با کادری مجرب افتخار مشاوره رایگان برای خرید اینورتر اشنایدر را دارد. چرا تهیه و استفاده از یک اینورتر بسیار مهم و ضروری است؟ اصلا در چه مواقعی به استفاده از این محصول نیاز پیدا خواهیم کرد؟ اگر شما نیز به هر طریقی با صنعت سروکار داشته باشید و یا اگر در زمینه های صنعتی فعالیت دارید، حتما درباره ی اینورتر اشنایدر شنیده اید. درایو اشنایدر طراحی و تولید شده یک شرکت چند ملیتی به نام اشنایدر یا همان Schneider می باشد. این شرکت را می توان به عنوان معتبرترین و مشهورترین شرکت  تولید کننده تجهیزات الکتریکی، برق صنعتی و ... معرفی نمود. این شرکت فرانسوی از آغاز فعالیت خود تا کنون سعی کرده است که تمامی محصولات خود را براساس پیشرفته ترین تکنولوژی و فناوری های روز دنیا طراحی و تولید نماید. درایو کنترل دور اشنایدر را می توان به عنوان نسل جدید مبدل های جریان برق به حساب آورد. در ادامه به شناسایی و بررسی Schneider Drive می پردازیم.


لوگو اینورتر اشنایدر


محصولات پیشنهادی: قیمت اینورتر

خرید اینورتر اشنایدر

تا کنون با درایو اشنایدر یا Schneider Drive و ویژگی ها و قابلیت های آن آشنا شدیم و می توان نتیجه گرفت که انتخاب و خرید اینورتر تا چه حد دارای اهمیت است. از آنجایی که این محصول دارای کاربرد و کارایی می باشد، پس باید در هنگام خرید درایو اشنایدر به مواردی همچون نوع و مدل اینورتر، توان موتور، نوع کاربرد مورد نظر و ... توجه نماییم. همچنین در هنگام خرید باید توجه داشته باشیم که برخی آیتم ها و فاکتورهایی مانند تک فاز بودن یا سه فاز بودن اینورتر اشنایدر، نوع اینورتر و مدل آن، ویژگی ها و قابلیت های خاص و منحصر به فرد موجود در آن، گارانتی و ... از جمله مواردی هستند که بسیار بر روی قیمت اینورتر اشنایدر تاثیر گذار بوده و به عبارتی تعیین کننده نهایی قیمت آن می باشد. راهنمایی نصب و استفاده و تمامی اطلاعات دستگاه به طور کامل در کاتالوگ اینورتر اشنایدر وجود دارد. پس از شناخت و بررسی این محصول می توان گفت که درایو اشنایدر به عنوان یکی از پرکاربرد ترین و با کیفیت ترین محصولات شرکت معروف و به نام اشنایدر به حساب می اید. این محصول دارای کارایی و کیفیت بالایی بوده و انتخاب آن یکی از بهترین روش های کاهش مصرف انرژی و هزینه های آن برای فعالیت های صنعتی و یا حتی خانگی می باشد.


انواع اینورتر اشنایدر

این محصول در دو مدل تک فاز و یا سه فاز طراحی و تولید می شوند. به غیر از این دو دسته بندی می توان تقسیم بندی دیگری نیز ارائه داد. از انواع درایو اشنایدر می توان به موارد زیر اشاره نمود:


اینورتر موج مربعی ( Square Wave Inverters ): این مدل را می توان به عنوان یکی از نامناسب ترین نوع اینورترها معرفی نمود. چرا که این مدل تنها توانایی تحول توان های کمتر از 500 وات را دارد. همچنین این مدل نسبت به مدل های دیگر دارای قیمت پایین تری بوده و ارزان تر می-باشد.

اینورتر سینوسی اصلاح شده (Modified Sine Wave Inverters): این محصول، نسخه اصلاح شده و کامل شده اینورتر موج مربعی بوده و همچنین می توان گفت که بسیار مقرون به صرفه است و دارای سطح کارایی و کاربرد بیشتری نیز نسبت به نوع موج مربعی می باشد. این مدل معمولا برای مصارف کوچک و خانگی مورد استفاده قرار می گیرد.

اینورتر سینوسی خالص (Pure Sine Wave Inverter): این مدل اینورتر اشنایدر برای تولید موج سینوسی کامل و خالص مناسب است. این مدل دارای قابلیت و توانایی راه اندازی انواع مختلف لوازم و وسایل الکتریکی می باشد.

اینورتر متصل به شبکه (Grid Tie Inverter): در زمان هایی که به شبکه برق متصل هستیم و توانایی قطع جریان برق را نداریم، این مدل اینورتر مورد استفاده قرار می گیرد. این محصول بسیار در کاهش مصرف انرژی و هزینه های آن موثر و کاربردی است.

اینورتر جدا از شبکه (Off Grid Inverter): این مدل اینورتر زمانی کاربرد دارد که اتصال به شبکه برق به هر دلیلی امکان پذیر نباشد.

انواع درایو اشنایدر دارای مدل های متنوع و گوناگونی مانند Altivar Process ATV600، Altivar Process ATV900، Altivar Machine ATV12، Altivar Machine ATV320 و ... است و همچنین هرکدام از آنها برای کاربردهای مختلفی مناسب هستند.


انواع اینورتر اشنایدر

انواع اینورتر اشنایدر


محصولات پیشنهادی: خرید اینترنتی اینورتر اینوت


معرفی اینورتر اشنایدر و آشنایی با ویژگی های آن

قبل از هر چیزی، ابتدا باید به تعریف اینورتر پرداخته شود. به طور کلی اینورتر یا Inverter به عنوان یک مبدل شناخته می شود. به عبارتی می توان گفت که اینورتر دستگاهی است که برای تبدیل جریان برق مستقیم (DC) به جریان برق متناوب (AC) مورد استفاده قرار می گیرد. اینورترها سرعت موتور یا همان جریان متناوب را بدون اینکه قدرت و گشتاور آن کاهش یابد، کنترل می کند. شاید بپرسید که در چه زمان هایی به این نوع مبدل نیاز پیدا خواهیم کرد؟ از آنجایی که هزینه های مصرف انرژی روز به روز در حال افزایش هستند، معمولا صنایع به دنبال راه حل مناسب و کاربردی برای کاهش مصرف انرژی و هزینه های آن می گردند. اینورتر اشنایدر می تواند با تبدیل جریان DC به جریان AC، هزینه های مصرف انرژی را به طرز قابل توجهی کاهش دهد.


این دستگاه به دلیل داشتن چنین ویژگی مهمی، بسیار مورد توجه صنعتگران قرار گرفته و مورد علاقه آن ها می باشد. تسمه نقاله، کنترل پمپ و آسانسور و ... از جمله مواردی هستند که برای کنترل و کاهش میزان مصرف انرژی، از اینورتر استفاده می شود. به طور کلی می توان گفت که از اینورتر اشنایدر اصلی یا Schneider Drive در صنایع مختلفی همچون صنایع پتروشیمی، صنایع خودرو سازی، صنایع آب و فاضلاب، سیستم تهویه و ... کاربرد دارد.


ویژگی های اینورتر اشنایدر

این محصول دارای ویژگی های بسیاری است. ویژگی ها و قابلیت های اینورتر اشنایدر به شرح زیر می باشد:


کنترل سرعت چرخش موتور بدون کاهش قدرت آن

امکان ایجاد تغییر جهت چرخش در موتورها

افزایش طول عمر و ماندگاری دستگاه

صرفه جویی در مصرف انرژی ( کاهش 30 الی 50 درصد انرژی مصرفی )

جلوگیری از آسیب موتور با کاهش نوسانات ولتاژ

حذف جریان اضافی ( Overcurrent ) در هنگام راه اندازی و شروع به کار موتور

طراحی و تولید شده به وسیله پیشرفته ترین تکنولوژی روز دنیا

دارای سطح کیفیت و کارایی بالا

حفاظت از انواع الکتروموتورها به صورت هوشمند و یا کنترل از راه دور

نصب راحت و آسان: دیتاشیت اینورتر اشنایدر شامل راهنمایی نصب و استفاده و اطلاعات کامل درباره دستگاه می باشد. دیتاشیت این محصول نصب آن را به امری راحت تبدیل کرده است.

تمامی ویژگی های ذکر شده، از جمله دلایلی هستند که Schneider Drive به عنوان یکی از محصولات پرکاربرد و محبوب شرکت اشنایدر به حساب می آید.


منبع:https://www.kalasanati.com/%D8%AC%D8%B3%D8%AA%D8%AC%D9%88/339/%DA%A9%D8%A7%D9%84%D8%A7%DB%8C-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C/%DA%A9%D8%A7%D9%84%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D8%AA%D9%88%D9%85%D8%A7%D8%B3%DB%8C%D9%88%D9%86/%D8%A7%DB%8C%D9%86%D9%88%D8%B1%D8%AA%D8%B1/%D8%A7%DB%8C%D9%86%D9%88%D8%B1%D8%AA%D8%B1-%D8%A7%D8%B4%D9%86%D8%A7%DB%8C%D8%AF%D8%B1

[ بازدید : 1 ]

[ چهارشنبه 23 اسفند 1402 ] 8:02 ] [ رضا سعادتی ]

[ ]

خرید بلبرینگ SKF

بلبرینگ SKF یکی از محصولات شرکت اس کا فا SKF است که در سال 1907 در شهر یوتبری کشور سوئیس تأسیس شد. این شرکت در زمینه تولید و ساخت انواع بلبرینگ ها، رولبرینگ ها، آب بند ها و سیستم های روانکاری فعالیت دارد. شرکت بلبرینگ SKF یکی از مطرح ترین شرکت ها در دنیا می باشد و از با کیفیت ترین بلبرینگ‌های جهانی است. شرکت SKF در حال حاضر معتبرترین سازنده بلبرینگ در دنیا است و از مقبولیت ویژه ای در بین بلبرینگ سازان برخوردار است. این شرکت بلبرینگ های خود را در طرح های متفاوتی تولید می کند که در ادامه به بررسی آن ها خواهیم پرداخت. همچنین برای خرید انواع بلبرینگ های SKF می توانید با کارشناسان فروش کالا صنعتی تماس بگیرید.


بلبرینگ skf


انواع بلبرینگ SKF

شرکت SKF بلبرینگ های خود را در چهار نوع اصلی طراحی و تولید می‌کند. همچنین علاوه بر این بلبرینگ های اصلی، شرکت SKF بلبرینگ های خاص و سفارشی نیز تولید می کند. انواع بلبرینگ skf ارائه شده در فروشگاه کالا صنعتی به شرح زیر است.


بلبرینگ شیار عمیق SKF

بلبرینگ تماس زاویه ای SKF

بلبرینگ خود تنظیم SKF

بلبرینگ کف گرد SKF

بلبرینگ شیار عمیق SKF

بلبرینگ های شیار عمیق پر مصرف ترین نوع بلبرینگ ها هستند و به آن ها بلبرینگ های همه کاره نیز می گویند. بلبرینگ شیار عمیق SKF اصطکاک کمی دارد و می تواند بارهای شعاعی و محوری را در هر دو جهت تحمل کند. از دیگر مزایای بلبرینگ شیار عمیق SKF می توان به نگهداری کم و نصب راحت آن اشاره کرد. شرکت SKF بلبرینگ های شیار عمیق خود را در چهار سری تولید می کند که باید گفت در بازار ایران بیشتر دو نوع بلبرینگ شیار عمیق SKF سری تک ردیفه و دو ردیفه کاربرد دارد. در ادامه به بررسی انواع بلبرینگ شیار عمیق SKF پرداخته می شود.


1) بلبرینگ شیار عمیق تک ردیفه: این بلبرینگ ها، پرکاربردترین نوع بلبرینگ شیار عمیق SKF است. این بلبرینگ ها در طرح های متفاوتی با آب بند، قفسه، روانکار و ... تولید می شود.


 


بلبرینگ شیار عمیق تک ردیفه


2)بلبرینگ شیار عمیق SKF با شکاف های پرکننده: بلبرینگ شیار عمیق فولادی ضد زنگ برای هنگامی که بلبرینگ در معرض رطوبت و مواد خورنده قرار می گیرد، مناسب است؛ زیرا در برابر خورندگی مقاوم می باشد. این بلبرینگ SKF به صورت آب بندی شده یا باز در دسترس است.


3) بلبرینگ های شیار عمیق تک ردیفی با شکاف های پرکننده: این بلبرینگ SKF دارای یک شیار پرکننده در هر دو رینگ داخلی و خارجی می باشد تا عناصر غلتان بیشتری نسبت به بلبرینگ های شیار عمیق استاندارد در خود جای دهد. بلبرینگ های شیار عمیق تک ردیفی با شکاف های پرکننده حمل بار شعاعی بالاتری دارند؛ ولی ظرفیت حمل بار محوری آن ها محدود است.


بلبرینگ شیار عمیق تک ردیفه با شکاف های پر کننده


4) بلبرینگ شیار عمیق SKF دو ردیفه: بلبرینگ شیار عمیق دو ردیفه در مواقعی مورد استفاده قرار می گیرند که بلبرینگ تک ردیفه ظرفیت تحمل بار را ندارد. این بلبرینگ SKF نسبت به سری تک ردیفه، قطر داخلی و خارجی برابر با ضخامت بیشتر دارد. ظرفیت تحمل بار این بلبرینگ ها قابل توجه است.


بلبرینگ های شیار عمیق دو ردیفه


آب بند بلبرینگ شیار عمیق SKF

با توجه به محیط و عملکرد بلبرینگ شیار عمیق SKF، ممکن است این بلبرینگ ها به صورت آب بندی شده یا باز (بدون آب بند) استفاده شوند. آب بند بلبرینگ شیار عمیق SKF در دو طرح فلزی و پلاستیکی تولید می شود. تصاویر و ویژگی آب بند ها در جدول زیر نشان داده شده است.


آب بند ویژگی ها تصویر

آب بند فلزی (Z, ZZ) جلوگیری از ورود گردوغبار

جلوگیری از خارج شده روان کننده بلبرینگ شیار عمیق اس کا اف

آب بند پلاستیکی ( RS, 2RS) جلوگیری از ورود گرد و غبار

جلوگیری از خارج شده روان کننده

مناسب برای محیط های مرطوب بلبرینگ شیارعمیق Skf

قفسه بلبرینگ شیار عمیق SKF

با توجه به طراحی، اندازه، نوع و کاربرد بلبرینگ شیار عمیق SKF، قفسه ها متفاوت هستند. قفسه بلبرینگ شیار عمیق SKF به صورت فولادی، پلی آمید (فیبری) و برنجی تولید می شوند. نوع قفسه بلبرینگ شیار عمیق SKF در پسوند بلبرینگ ها مشخص است و در صورتی که بلبرینگ پسوند نداشته باشد به این معنا است که قفسه بلبرینگ فولادی است. نوع دو ردیفه بلبرینگ شیار عمیق SKF تنها به قفسه فیبری تولید می شود.


قفسه کد فنی (پسوند) تصویر

قفسه فولادی بدون پسوند قفسه بلبرینگ شیار عمیق

قفسه پلی آمید TN9

TNH

TN9/VG1561 قفسه پلی آمید

قفسه برنجی M

MA

MB قفسه برنجی

روان کننده بلبرینگ شیار عمیق SKF

بلبرینگ SKF سری تک ردیفه شیار عمیق، در صورت آب بندی شده، از سمت کارخانه روانکاری شده اند ولی در صورتی آب بند نداشته باشد نیاز است تا بلبرینگ را با روان کننده مناسب روانکاری کنید. روان کننده هایی که در بلبرینگ های شیار عمیق SKF استفاده می شوند، در جدول زیر آورده شده است.


نوع بلبرینگ شیار عمیق روان کننده (بر اساس اندازه)

D ≤ 10mm 30 < D ≤ 62 mm D > 62 mm

d < 10mm D ≥ 10mm

8،9 LHT23 LT MT47 MT33

0،1،2،3 MT47 MT47 MT47 MT33

بلبرینگ تماس زاویه ای SKF

این بلبرینگ SKF، دارای رینگ های داخلی و خارجی هستند که نسبت به یکدیگر در جهت محور بلبرینگ جا به جا می شوند. این بلبرینگ ها می توانند بارهای شعاعی و محوری را به صورت همزمان تحمل کنند. کد فنی بلبرینگ تماس زاویه ای SKF با عدد 7 شروع می شود و هر چه زاویه تماس در این بلبرینگ SKF افزایش یابد، ظرفیت تحمل بار محوری بالا می رود و با کم شدن زاویه تماس، ظرفیت تحمل بار شعاعی افزایش پیدا می کند. محدود سرعت بلبرینگ تماس زاویه ای SKF متوسط است. در جدول زیر انواع بلبرینگ های تماس زاویه ای SKF به همراه تصویر آن ها آورده شده است و برای کسب اطلاعات کامل راجع به این محصول SKF به صفحه بلبرینگ تماس زاویه ای SKF مراجعه کنید.


نوع بلبرینگ تماس زاویه مزایا تصویر

بلبرینگ تماس زاویه ای تک ردیفه ظرفیت حمل بار بالا

تحمل بارهای محوری و شعاعی همزمان

نصب آسان

تحمل ناهماهنگی شفت بلبرینگ تماس زاویه ای تک ردیفه

بلبرینگ تماس زاویه ای دو ردیفه فضای کمتری نسبت به نصب جفت بلبرینگ تک ردیفه

تحمل بارهای شعاعی و محوری در هر دو جهت

تحمل ناهماهنگی شفت بلبرینگ تماس زاویه ای دو ردیفه

بلبرینگ تماس زاویه ای چهار نقطه تماسی تحمل بارهای محوری در هر دو جهت

اشغال فضای کمتر

ظرفیت حمل بالا

تغییر شکل محدود رینگ داخلی در هنگام قرار گرفتن در معرض نیروهای بالا بلبرینگ تماس زاویه ای چهار نقطه تماسی

بلبرینگ خود تنظیم SKF

بلبرینگ خود تنظیم SKF، این سری از بلبرینگ های دو ردیفه هستند و به دلیل داشتن عناصر غلتان بیشتر، ظرفیت حمل بار بالایی دارند. بلبرینگ خود تنظیم SKF می تواند بار شعاعی بسیار سنگین و بار محوری سبک را از هر دو جهت تحمل کند. بلبرینگ خود تنظیم SKF در سرعت های بالا به خوبی کار میکند و به صورت آب بندی شده یا باز تولید می شوند. بلبرینگ خود تنظیم SKF به صورت کنیک (رینگ داخلی مخروطی) نیز تولید می شوند که این بلبرینگ ها با یک بوش مورد استفاده قرار می گیرند. برای دریافت اطلاعات بیشتر راجع این محصول به صفحه بلبرینگ خود تنظیم SKF مراجعه کنید. همچنین مشخصات بلبرینگ خود تنظیم SKF به صورت خلاصه در جدول زیر بیان شده است:


نوع بلبرینگ خود تنظیم SKF مزایا کاربرد تصویر

بلبرینگ خود تنظیم SKF می توانند انواع ناهماهنگی ها را در خود جای دهند.

سرعت بالا

نگهداری کم

اصطکاک کم

صدای پایین هواکش صنعتی

کشاورزی

جا به جایی مواد بلبرینگ خود تنظیم skf

بلبرینگ کف گرد SKF

این بلبرینگ ها به صورت تک جهته و دو جهته تولید می شوند. طراحی بلبرینگ کف گرد SKF به صورتی است که نباید تحت هیچگونه بارهای شعاعی قرار بگیرند. بلبرینگ کف گرد SKF که برای تحمل بارهای شعاعی طراحی شده اند دارای مزایای بی نظیری مانند نصب آسان، قابلیت تفکیک و تعویض است. برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به این بلبرینگ ها می توانید به صفحه بلبرینگ کف گرد SKF مراجعه کنید.


نوع بلبرینگ کف گرد SKF مشخصات تصویر

بلبرینگ کف گرد تک جهته شامل یک واشر شفت، یک واشر محفظه و مجموعه عناصر غلتان

می تواند بارهای محوری را فقط در یک جهت در خود جای دهد. بلبرینگ کف گرد تک جهته

بلبرینگ کف گرد دو‌جهته شامل یک واشر شفت، دو واشر محفظه و دو مجموعه عناصر غلتان

می تواند بارهای محوری را در هر دو جهت در خود جای دهد. بلبرینگ کف گرد دو جهته

قیمت بلبرینگ SKF

بلبرینگ SKF بهترین کیفیت را میان سایر برند ها دارد. قیمت این بلبرینگ ها با توجه به نوع، طراحی و اندازه آن متفاوت است. یکی از عوامل تاثیر گذار بر قیمت بلبرینگ SKF، ابعاد بلبرینگ است. هرچه ابعاد یک بلبرینگ بزرگتر باشد قیمت آن نیز افزایش پیدا می کند. یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار مهم بر قیمت بلبرینگ SKF، طراحی آن است. با توجه به نوع بلبرینگ SKF ممکن است این بلبرینگ با طراحی خاصی مانند نوع آب بندی یا قفسه متفاوت تولید شوند که با توجه به طراحی آن قیمت متفاوت خواهد بود.

در ادامه لیست مهم ترین عوامل ثابت تاثیر گذار بر قیمت بلبرینگ SKF آورده شده است.


ابعاد فیزیکی

نوع و مشخصات فنی

متریال و جنس بلبرینگ

خرید بلبرینگ SKF

یکی از دغدغه های اصلی مشتریان بلبرینگ SKF، خرید آن است. متاسفانه در بازار ایران بلبرینگ های تقلبی SKF  به شدت افزایش پیدا کرده و با قیمت های متفاوتی نیز عرضه می شوند. هنگام خرید بلبرینگ SKF حتما مدنظر داشته باشید از کدام فروشگاه خرید را انجام میدهید. بلبرینگ های تقلبی SKF به راحتی قابل تشخیص نیست و نیاز به تجربه و اطلاعات فنی زیادی است. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد روش های تشخیص بلبرینگ تقلبی، مقاله تشخیص بلبرینگ اصلی از تقلبی را مطالعه کنید.  شرکت کالا صنعتی به عنوان بزرگترین تامین کننده انواع قطعات صنعتی به صورت اینترنتی، انواع بلبرینگ و رولبرینگ های SKF را با ضمانت اصالت کالا به مشتریان خود ارائه می دهد. در ادامه به معرفی پارامترهای مهم در هنگام خرید میپردازیم.


بار وارد شده بر بلبرینگ: به صورت کلی بارهای روی بلبرینگ میتواند محوری یا شعاعی باشد؛ که بار محوری موازی با محور چرخش است و بار شعاعی عمود بر محور چرخش وارد میشود. 

نوع بلبرینگ SKF: بلبرینگ ها در انواع متنوعی طراحی و تولید میشوند و هر نوع کاربرد و ویژگی های منحصر به فردی دارد. یکی از پرکاربرد ترین نوع بلبرینگ، بلبرینگ های شیار عمیق هستند که قادر به تحمل بارهای ترکیبی یعنی نیمه سنگین شعاعی و محوری هستند.

سرعت گردش و دوران: تولید و طراحی قفسه در بلبرینگ های غلتکی استوانه ای و سوزنی آنها قادر میکند که با سرعت بیشتری نسبت به باقی بلبرینگ ها گردش کنند.

سیستم آب‌بندی در بلبرینگ SKF: جهت اطمینان از عملکرد صحیح بلبرینگ بایستی سیستم آب بندی مناسب انتخاب شود. این سیستم آب‌بندی مانع ورود ناخالصی‌ها مانند گرد و غبار و آب میشود.

قطر داخلی و خارجی بلبرینگ: در شافت هایی که قطر نازکی دارند بایستی از بلبرینگ هایی که قطر کمی دارند استفاده کرد. متداول ترین بلبرینگ های کم قطر شیار عمیق و سوزنی هستند. همچنین برای شافت ها نسبتا قطور رولبرینگ‌های بشکه‌ای، مخروطی و استوانه‌ای استفاده میشوند.

شرایط محیطی: اکثر محیط های کاری دارای آلودگی مانند گرد و غبار هستند. بنابراین باید بلبرینگی را انتخاب کنید که در برابر ضربات و تنش‌های مکانیکی و آلودگی ها مقاوم باشد. بلبرینگ های برند SKF از مقاوم ترین و با کیفیت ترین بلبرینگ‌های موجود در بازار هستند و انتخابی ایده آل محسوب میشوند.

کاتالوگ محصولات SKF

شرکت SKF برای تمامی محصولات خود کاتالوگ طراحی کرده است. در کاتالوگ محصولات SKF هر آنچه در مورد بیرینگ گفته شده است، مربوط به medium load است. پایین تر و بالاتر از این محدوده عمر بیرینگ کاهش پیدا می کند. برای تجهیزاتی با فناوری پیشرفته و سرعت بالا و تجهیزاتی که نیازمند قابلیت اطمینان بالا (رکتور پتروشیمی) هستند، الزاماً باید از گریدهای سطح یک کیفی خریداری کرد. برای آشنایی بیشتر با محصولات و دسترسی دقیق به ابعاد و مشخصات فنی کاتالوگ بلبرینگ SKF را دانلود کنید. همچنین سایت کالا صنعتی تمامی کاتالوگ های محصولات SKF را در سایت قرار داده است. می توانید با مراجعه به محصول دلخواه خود، کاتالوگ آن را مشاهده کنید.


شرکت SKF سالیان سال است که به عنوان برترین شرکت تولید کننده بلبرینگ فعالیت می کند. متأسفانه در بازار امروزی ایران، بلبرینگ های فیک و غیر اصلی SKF بسیار زیاد شده است. تشخیص دادن اصل از فیک بلبرینگ SKF کار بسیار سختی است و نیاز به داشتن مهارت و تجربه بالا می باشد. شرکت کالا صنعتی به عنوان بزرگترین تأمین کننده انواع قطعات صنعتی به صورت اینترنتی در ایران، تمامی بلبرینگ های SKF خود را با ضمانت اصالت کالا به مشتریان ارائه می دهد. شما می توانید برای خرید انواع بلبرینگ های SKF با کارشناسان فروش ما در تماس باشید.


شرکت SKF

شرکت SKF یکی از نشان های تجاری معروف در زمینه تولید بلبرینگ و رولبرینگ صنعتی در جهان است. SKF از سال 1907 یک شرکت پیشرو در زمینه فناوری های نوین بوده است. تفاوت بنیادین محصولات شرکت SKF با سایر برندها، این است که SKF همواره و به طور مداوم به دنبال توسعه فناوری های جدید است. این موضوع سبب شده است که شرکت SKF مشتریان دائمی خود را حفظ نموده و بیشتر کند. ایران یکی از بازارهای هدف برای این برند با کیفیت به حساب می آید. ساخت بلبرینگ SKF ترکیبی از 40 سال تجربه به همراه استفاده از سیستم ها و فن آوری های نوین است.

منبع:https://www.kalasanati.com/%D8%AC%D8%B3%D8%AA%D8%AC%D9%88/326/%DA%A9%D8%A7%D9%84%D8%A7%DB%8C-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C/%D9%84%D9%88%D8%A7%D8%B2%D9%85-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C-%D9%85%D8%B1%D8%AA%D8%A8%D8%B7/%D8%A8%D9%84%D8%A8%D8%B1%DB%8C%D9%86%DA%AF/%D8%A8%D9%84%D8%A8%D8%B1%DB%8C%D9%86%DA%AF-%D8%B4%DB%8C%D8%A7%D8%B1-%D8%B9%D9%85%DB%8C%D9%82/%D8%A8%D9%84%D8%A8%D8%B1%DB%8C%D9%86%DA%AF-skf

[ بازدید : 2 ]

[ چهارشنبه 23 اسفند 1402 ] 7:15 ] [ رضا سعادتی ]

[ ]

نحوه نصب فن بین کانالی

هواکش بین کانالی، نوعی فن است که به منظور تخلیه هوا و هواسازی در بین کانال ها استفاده می شود. هواکش بین کانالی در انواع متفاوتی وجود دارد که هر کدام برای محیط هایی مناسب هستند. هواکش بین کانالی به دلیل کوچک بودن، کم جا بودن، نصب راحت بر روی دیوار و سفت بسیار محبوب است. از هواکش بین کانالی در مراکز تجاری، منازل، مراکز اداری و کارخانجات استفاده می شود. معمولا نصب هواکش بین کانالی نزدیک به انتهای کانال های طولانی می باشد ولی با این وجود ممکن است نصب هواکش بین کانالی با توجه به شرایط در محل های دیگری انجام شود. باید دقت کرد نصب هواکش بین کانالی به گونه ای باشد که هوا در جهت مورد نظر دمیده شود. معمولا در هنگام خرید هواکش صنعتی باید نکات نصب را نیز بدانید. در ادامه این مقاله از کالا صنعتی مراحل نصب هواکش بین کانالی از سری VLN دمنده آورده شده است.


محصولات پیشنهادی: خرید فن سانتریفیوژ سقفی

انواع هواکش بین کانالی

هواکش های بین کانالی دارای انواع متفاوتی هستند که هر کدام برای محیط هایی مناسب می باشد که بر اساس شکل ساختاری، جنس، مدل و دیگر عوامل دسته بندی می شود و باید قبل از خرید هواکش بین کانالی به این ویژگی ها توجه داشته باشید. از جمله مهمترین انواع هواکش می توان به موارد زیر اشاره داشت:


هواکش بین کانالی سری VLN دمنده

این هواکش ها دارای ناحیه مکش و تخلیه دایره ای شکل است که برای نصب در کانال های گرد استفاده می شوند. این سری هواکش دمنده از پلاستیک تزریق شده تولید می شوند. طراحی این هواکش به گونه ای است که هنگام نصب هواکش بین کانالی یا جداسازی این هواکش، قسمت موتور و پروانه بدون بازکردن کانال های مجاور جدا می شوند.


هواکش بین کانالی VLN دمنده


داکت فن های زیلابگ

این هواکش ها دارای پروانه بکوارد بوده و در اندازه های متفاوت به عنوان هواکش بین کانالی تولید می شوند. این هواکش ها در فضاهای کوچک و کم جا به عنوان یک تقویت کننده هوا، عملکرد بسیار خوبی دارند.


داکت فن های زیلابگ


هواکش بین کانالی سیرکوله زیلابگ

در محیط های بزرگ و صنعتی، هواکش های بین کانالی کوچک، پاسخگو نخواهند بود و باید از هواکش هایی با هوادهی بالاتر استفاده کرد. هواکش بین کانالی سیرکوله زیلابگ با هواکشی بالایی که دارند برای محیط های بزرگ مناسب هستند. از این هواکش ها در محیط های پر گرد و غبار استفاده کرد و همچنین موتور این هواکش ها سه فاز می باشد. در این مقاله مراحل نصب هواکش بین کانالی سری VLN دمنده آورده شده است.


هواکش بین کانالی سیرکوله زیلابگ


محصولات پیشنهادی: قیمت فن حلزونی

4 مرحله نصب هواکش بین کانالی

نصب هواکش بین کانالی نیاز به مهارت خیلی زیادی ندارد زیرا این هواکش ها آسان نصب هستند. در ادامه مراحل نصب هواکش بین کانالی آورده شده است. همچنین شما برای کسب اطلاعات و آشنایی با هواکش بین کانالی می توانید به مقاله هواکش بین کانالی مراجعه کنید.


1) جداسازی هواکش

برای نصب هواکش بین کانالی ابتدا با باز کردن پیچ های هواکش بین کانالی، قسمت وسط هواکش که همان بخش فعال هواکش بین کانالی است، از دو دهانه ورودی و خروجی هواکش جدا می شود.


جداسازی هواکش


2) محل نصب هواکش مشخص شده و نصب دهانه ها

همانطور که در ابتدای گفته شد معمولا نصب هواکش بین کانالی، انتهای کانال های طولانی می باشد ولی با توجه به شرایط موجود ممکن است محل نصب هواکش بین کانالی متفاوت باشد. بعد از مشخص شدن محل نصب هواکش بین کانالی، دهانه های هواکش به محل مورد نظر نصب می شود.


محل نصب هواکش مشخص شده و نصب دهانه ها


3) نصب مجدد هواکش

بعد از آنکه دهانه های هواکش نصب شد، باید قسمت میانی یا همان بخش فعال هواکش بین کانالی را مجدد نصب کرد.


نصب مجدد هواکش


4) نصب مجرای ورودی و خروجی

در نصب هواکش بین کانالی، پس از نصب و مونتاژ کامل هواکش، نوبت به اتصال مجراهای ورودی و خروجی به هواکش می باشد.


نصب مجرای ورودی و خروجی


جمع بندی

در این مقاله ابتدا در مورد انواع هواکش های بین کانالی توضیحات مختصری داده شد و پس از آن برای نمونه مراحل نصب هواکش بین کانالی سری VLN دمنده به ترتیب آورده شد. شما می توانید برای خرید هواکش زیلابگ و هواکش دمنده با کارشناسان فروش ارتباط برقرار کنید و از طریق سایت و یا اپلیکیشن اقدام به خرید کنید. همچنین می توانید برای دریافت مشخصات فنی و مشاوره تخصصی برای انتخاب بهترین هواکش، با کارشناسان فروش کالا صنعتی به صورت مستقیم در ارتباط باشید.

منبع:https://www.kalasanati.com/%D8%A7%D8%AE%D8%A8%D8%A7%D8%B1-%D9%88-%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA/%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C-%D9%85%D8%B1%D8%AA%D8%A8%D8%B7/1870/%D9%86%D8%AD%D9%88%D9%87-%D9%86%D8%B5%D8%A8-%D9%81%D9%86-%D8%A8%DB%8C%D9%86-%DA%A9%D8%A7%D9%86%D8%A7%D9%84%DB%8C

[ بازدید : 3 ]

[ سه شنبه 22 اسفند 1402 ] 21:41 ] [ رضا سعادتی ]

[ ]

الکتروموتور ایلماز

شرکت الکتروموتور ایلماز در سال 1985 در کشور ترکیه افتتاح شد. شرکت ایلماز در ابتدا تولید گیربکس صنعتی را به عهده داشت و پس از سال ها به تولید الکتروموتور ایلماز مشغول شد. با استفاده از یک استراتژی منظم و سازگار، الکتروموتور ایلماز و گیربکس ایلماز به عنوان برند های شاخص در ترکیه اقدام به ساخت الکتروموتور و گیربکس صنعتی نمودند. الکتروموتور ایلماز در سال های اخیر با تولید انواع الکتروموتور تک فاز و الکتروموتور سه فاز در صنایع مختلف جایگاه ویژه ای باز کرده است و امروزه بسیاری از صنایع از برند ایلماز در کارخانجات خود استفاده می کنند. سرمایه گذاری برای تولید موتور ایلماز با کیفیت و مداومت زیاد ادامه دارد و مورد استقبال بسیاری از کارخانجات جهان است. الکتروموتور ایلماز و گیربکس ایلماز تقریباً به عنوان یک برند مشهور در ایران جا افتاده است و بسیاری از صنعتگران با این نام آشنا هستند. شرکت فن آوران تهران وارد کننده این برند معتبر در ایران است و کالا صنعتی به عنوان یکی از تامین کنندگان این کالا در ایران با قیمتی مناسب الکتروموتور ایلماز را به تمامی شهر های تهران، مشهد، تبریز، اصفهان و شیراز ارسال دارد.  برای آگاهی از لیست قیمت الکتروموتور ایلماز Yilmaz و خرید اینترنتی الکتروموتور با کارشناسان فروش در تماس باشید.


الکتروموتور ایلماز در چه سایز هایی تولید می شود؟

در سایت کالا صنعتی انواع الکتروموتور تک فاز و الکتروموتور سه فاز با برند الکتروموتور ایلماز موجود است. برای بررسی موجودی الکتروموتور تک فاز و سه فاز ایلماز با کارشناسان فروش در تماس باشید.


نمایندگی الکتروموتور ایلماز در ایران وجود دارد؟

الکتروموتور ایلماز در ایران نیز نمایندگی فعال دارد و تقریباً تمامی توان ها و دور ها در ایران قابل دستیابی است.


دیتاشیت الکتروموتور ایلماز را از کجا تهیه کنم؟

سایت کالا صنعتی با افتخار اولین سایتی است که در ایران دیتاشیت با کیفیت تولید کرده و در اختیاز صنعتگران قرار داده است. در نوار بالای سایت میتوانید به صفحه دیتاشیت مراجعه کرده و دیتاشیت با کیفیت برای موتور ایلماز را تهیه فرمایید. برای اینکه انتخاب درستی داشته باشید میتوانید قبل از خرید با کارشناسان فروش کالا صنعتی نیز مشورت نمایید.

منبع: https://www.kalasanati.com/%D8%AC%D8%B3%D8%AA%D8%AC%D9%88/299/%DA%A9%D8%A7%D9%84%D8%A7%DB%8C-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C/%D8%A7%D9%84%DA%A9%D8%AA%D8%B1%D9%88%D9%85%D9%88%D8%AA%D9%88%D8%B1/%D8%A7%D9%84%DA%A9%D8%AA%D8%B1%D9%88%D9%85%D9%88%D8%AA%D9%88%D8%B1-%D8%AE%D8%A7%D8%B1%D8%AC%DB%8C-%D8%A7%D8%B1%D9%88%D9%BE%D8%A7-%D9%88-%D8%A2%D9%85%D8%B1%DB%8C%DA%A9%D8%A7%DB%8C%DB%8C/%D8%A7%D9%84%DA%A9%D8%AA%D8%B1%D9%88%D9%85%D9%88%D8%AA%D9%88%D8%B1-%D8%A7%DB%8C%D9%84%D9%85%D8%A7%D8%B2-yilmaz

[ بازدید : 2 ]

[ دوشنبه 21 اسفند 1402 ] 22:29 ] [ رضا سعادتی ]

[ ]

رولبرینگ استوانه‌ ای KG

شرکت KG که نام کامل آن KG International می‌باشد یکی از قدیمی‌ترین و فعال‌ترین شرکت‌های بلبرینگ سازی در دنیا و چین می‌باشد. برند KG در حال حاضر یکی از محبوب‌ترین برندهای چینی می‌باشد. در بازار ایران برند KG محبوب‌ ترین برند چینی نزد مصرف کنندگان است و در واقع با کیفیت‌ ترین برند چینی در بازار ایران شناخته شده است.


لوگو رولبرینگ کاجی


رولبرینگ استوانه‌ای احتمالاً ساده‌ترین ساختار را در دسته رولبرینگ ها دارد. این رولبرینگ ها برای حمل بارهای نسبتاً بالاتر در کاربردهای با سرعت بالا مناسب هستند. یک تماس خطی بین عناصر غلتان و رینگ‌های رولبرینگ وجود دارد. این سطح تماس نسبتاً بزرگ‌تر، رولبرینگ های استوانه‌ای را قادر می‌سازد تا بار شعاعی بسیار بیشتری را در مقایسه با بلبرینگ تحمل کنند. با این حال، ظرفیت تحمل بار محوری آنها محدود است. انواع متعددی از این نوع رولبرینگ برای مطابقت با نیازهای کاربردی خاص موجود است. به عنوان مثال. NU، NJ، N، NF، NUP، NN، و غیره. در مقایسه با نوع تک ردیفی، رولبرینگ های استوانه‌ای دو ردیفه برای کاربردهای سرعت بالاتر و دقت بیشتر استفاده می‌شود، به عنوان مثال. در مراکز ماشینکاری و غیره. رولبرینگ استوانه‌ای به طور کلی همراه با بلوک‌های پلامر استفاده می‌شود و با دو نوع مته، یعنی استوانه‌ ای و مخروطی در دسترس است. قفس آنها از فولاد فشرده یا رزین پلی آمید ساخته شده است. جهت دریافت مشاوره و اطلاع از موجودی و قیمت رولبرینگ با کارشناسان فروش ما در ارتباط باشید.


رولبرینگ کاجی


محصولات پیشنهادی: خرید رولبرینگ استوانه ای SKF

انواع رولبرینگ های استوانه ای KG

نوع تک ردیف - سری N، NF، NJ، NU و NUP

نوع دو ردیف - سری NN و NNU

ویژگی‌های رولبرینگ های استوانه‌ای

قابلیت حمل بارهای شعاعی بالا اما بارهای محوری محدود

مناسب برای کاربردهای با بار متوسط تا زیاد

مناسب برای کاربردهای با سرعت کم و متوسط

مناسب برای کاربردهایی که نیاز به دقت اجرای خوب در بارهای شعاعی بالاتر دارند.

طراحی ظرفیت بار بالاتر - نوع E

دارای شیار رینگ محکم

با کلاس لقی C2، CN و C3

درجه دقت استاندارد P0 و درجه دقت بالاتر P6

قفسه فولاد فشرده، برنج ماشینکاری شده و قفس فولادی پرچ شده

سوراخ استوانه‌ای و مخروطی


[ بازدید : 4 ]

[ دوشنبه 21 اسفند 1402 ] 17:37 ] [ رضا سعادتی ]

[ ]

بلبرینگ SKF

بلبرینگ SKF یکی از محصولات شرکت اس کا فا SKF است که در سال 1907 در شهر یوتبری کشور سوئیس تأسیس شد. این شرکت در زمینه تولید و ساخت انواع بلبرینگ ها، رولبرینگ ها، آب بند ها و سیستم های روانکاری فعالیت دارد. شرکت بلبرینگ SKF یکی از مطرح ترین شرکت ها در دنیا می باشد و از با کیفیت ترین بلبرینگ‌های جهانی است. شرکت SKF در حال حاضر معتبرترین سازنده بلبرینگ در دنیا است و از مقبولیت ویژه ای در بین بلبرینگ سازان برخوردار است. این شرکت بلبرینگ های خود را در طرح های متفاوتی تولید می کند که در ادامه به بررسی آن ها خواهیم پرداخت. همچنین برای خرید انواع بلبرینگ های SKF می توانید با کارشناسان فروش کالا صنعتی تماس بگیرید.


بلبرینگ skf


انواع بلبرینگ SKF

شرکت SKF بلبرینگ های خود را در چهار نوع اصلی طراحی و تولید می‌کند. همچنین علاوه بر این بلبرینگ های اصلی، شرکت SKF بلبرینگ های خاص و سفارشی نیز تولید می کند. انواع بلبرینگ skf ارائه شده در فروشگاه کالا صنعتی به شرح زیر است.


بلبرینگ شیار عمیق SKF

بلبرینگ تماس زاویه ای SKF

بلبرینگ خود تنظیم SKF

بلبرینگ کف گرد SKF

بلبرینگ شیار عمیق SKF

بلبرینگ های شیار عمیق پر مصرف ترین نوع بلبرینگ ها هستند و به آن ها بلبرینگ های همه کاره نیز می گویند. بلبرینگ شیار عمیق SKF اصطکاک کمی دارد و می تواند بارهای شعاعی و محوری را در هر دو جهت تحمل کند. از دیگر مزایای بلبرینگ شیار عمیق SKF می توان به نگهداری کم و نصب راحت آن اشاره کرد. شرکت SKF بلبرینگ های شیار عمیق خود را در چهار سری تولید می کند که باید گفت در بازار ایران بیشتر دو نوع بلبرینگ شیار عمیق SKF سری تک ردیفه و دو ردیفه کاربرد دارد. در ادامه به بررسی انواع بلبرینگ شیار عمیق SKF پرداخته می شود.


1) بلبرینگ شیار عمیق تک ردیفه: این بلبرینگ ها، پرکاربردترین نوع بلبرینگ شیار عمیق SKF است. این بلبرینگ ها در طرح های متفاوتی با آب بند، قفسه، روانکار و ... تولید می شود.


 


بلبرینگ شیار عمیق تک ردیفه


2)بلبرینگ شیار عمیق SKF با شکاف های پرکننده: بلبرینگ شیار عمیق فولادی ضد زنگ برای هنگامی که بلبرینگ در معرض رطوبت و مواد خورنده قرار می گیرد، مناسب است؛ زیرا در برابر خورندگی مقاوم می باشد. این بلبرینگ SKF به صورت آب بندی شده یا باز در دسترس است.


3) بلبرینگ های شیار عمیق تک ردیفی با شکاف های پرکننده: این بلبرینگ SKF دارای یک شیار پرکننده در هر دو رینگ داخلی و خارجی می باشد تا عناصر غلتان بیشتری نسبت به بلبرینگ های شیار عمیق استاندارد در خود جای دهد. بلبرینگ های شیار عمیق تک ردیفی با شکاف های پرکننده حمل بار شعاعی بالاتری دارند؛ ولی ظرفیت حمل بار محوری آن ها محدود است.


بلبرینگ شیار عمیق تک ردیفه با شکاف های پر کننده


4) بلبرینگ شیار عمیق SKF دو ردیفه: بلبرینگ شیار عمیق دو ردیفه در مواقعی مورد استفاده قرار می گیرند که بلبرینگ تک ردیفه ظرفیت تحمل بار را ندارد. این بلبرینگ SKF نسبت به سری تک ردیفه، قطر داخلی و خارجی برابر با ضخامت بیشتر دارد. ظرفیت تحمل بار این بلبرینگ ها قابل توجه است.


بلبرینگ های شیار عمیق دو ردیفه


آب بند بلبرینگ شیار عمیق SKF

با توجه به محیط و عملکرد بلبرینگ شیار عمیق SKF، ممکن است این بلبرینگ ها به صورت آب بندی شده یا باز (بدون آب بند) استفاده شوند. آب بند بلبرینگ شیار عمیق SKF در دو طرح فلزی و پلاستیکی تولید می شود. تصاویر و ویژگی آب بند ها در جدول زیر نشان داده شده است.


آب بند ویژگی ها تصویر

آب بند فلزی (Z, ZZ) جلوگیری از ورود گردوغبار

جلوگیری از خارج شده روان کننده بلبرینگ شیار عمیق اس کا اف

آب بند پلاستیکی ( RS, 2RS) جلوگیری از ورود گرد و غبار

جلوگیری از خارج شده روان کننده

مناسب برای محیط های مرطوب بلبرینگ شیارعمیق Skf

قفسه بلبرینگ شیار عمیق SKF

با توجه به طراحی، اندازه، نوع و کاربرد بلبرینگ شیار عمیق SKF، قفسه ها متفاوت هستند. قفسه بلبرینگ شیار عمیق SKF به صورت فولادی، پلی آمید (فیبری) و برنجی تولید می شوند. نوع قفسه بلبرینگ شیار عمیق SKF در پسوند بلبرینگ ها مشخص است و در صورتی که بلبرینگ پسوند نداشته باشد به این معنا است که قفسه بلبرینگ فولادی است. نوع دو ردیفه بلبرینگ شیار عمیق SKF تنها به قفسه فیبری تولید می شود.


قفسه کد فنی (پسوند) تصویر

قفسه فولادی بدون پسوند قفسه بلبرینگ شیار عمیق

قفسه پلی آمید TN9

TNH

TN9/VG1561 قفسه پلی آمید

قفسه برنجی M

MA

MB قفسه برنجی

روان کننده بلبرینگ شیار عمیق SKF

بلبرینگ SKF سری تک ردیفه شیار عمیق، در صورت آب بندی شده، از سمت کارخانه روانکاری شده اند ولی در صورتی آب بند نداشته باشد نیاز است تا بلبرینگ را با روان کننده مناسب روانکاری کنید. روان کننده هایی که در بلبرینگ های شیار عمیق SKF استفاده می شوند، در جدول زیر آورده شده است.


نوع بلبرینگ شیار عمیق روان کننده (بر اساس اندازه)

D ≤ 10mm 30 < D ≤ 62 mm D > 62 mm

d < 10mm D ≥ 10mm

8،9 LHT23 LT MT47 MT33

0،1،2،3 MT47 MT47 MT47 MT33

بلبرینگ تماس زاویه ای SKF

این بلبرینگ SKF، دارای رینگ های داخلی و خارجی هستند که نسبت به یکدیگر در جهت محور بلبرینگ جا به جا می شوند. این بلبرینگ ها می توانند بارهای شعاعی و محوری را به صورت همزمان تحمل کنند. کد فنی بلبرینگ تماس زاویه ای SKF با عدد 7 شروع می شود و هر چه زاویه تماس در این بلبرینگ SKF افزایش یابد، ظرفیت تحمل بار محوری بالا می رود و با کم شدن زاویه تماس، ظرفیت تحمل بار شعاعی افزایش پیدا می کند. محدود سرعت بلبرینگ تماس زاویه ای SKF متوسط است. در جدول زیر انواع بلبرینگ های تماس زاویه ای SKF به همراه تصویر آن ها آورده شده است و برای کسب اطلاعات کامل راجع به این محصول SKF به صفحه بلبرینگ تماس زاویه ای SKF مراجعه کنید.


نوع بلبرینگ تماس زاویه مزایا تصویر

بلبرینگ تماس زاویه ای تک ردیفه ظرفیت حمل بار بالا

تحمل بارهای محوری و شعاعی همزمان

نصب آسان

تحمل ناهماهنگی شفت بلبرینگ تماس زاویه ای تک ردیفه

بلبرینگ تماس زاویه ای دو ردیفه فضای کمتری نسبت به نصب جفت بلبرینگ تک ردیفه

تحمل بارهای شعاعی و محوری در هر دو جهت

تحمل ناهماهنگی شفت بلبرینگ تماس زاویه ای دو ردیفه

بلبرینگ تماس زاویه ای چهار نقطه تماسی تحمل بارهای محوری در هر دو جهت

اشغال فضای کمتر

ظرفیت حمل بالا

تغییر شکل محدود رینگ داخلی در هنگام قرار گرفتن در معرض نیروهای بالا بلبرینگ تماس زاویه ای چهار نقطه تماسی

بلبرینگ خود تنظیم SKF

بلبرینگ خود تنظیم SKF، این سری از بلبرینگ های دو ردیفه هستند و به دلیل داشتن عناصر غلتان بیشتر، ظرفیت حمل بار بالایی دارند. بلبرینگ خود تنظیم SKF می تواند بار شعاعی بسیار سنگین و بار محوری سبک را از هر دو جهت تحمل کند. بلبرینگ خود تنظیم SKF در سرعت های بالا به خوبی کار میکند و به صورت آب بندی شده یا باز تولید می شوند. بلبرینگ خود تنظیم SKF به صورت کنیک (رینگ داخلی مخروطی) نیز تولید می شوند که این بلبرینگ ها با یک بوش مورد استفاده قرار می گیرند. برای دریافت اطلاعات بیشتر راجع این محصول به صفحه بلبرینگ خود تنظیم SKF مراجعه کنید. همچنین مشخصات بلبرینگ خود تنظیم SKF به صورت خلاصه در جدول زیر بیان شده است:


نوع بلبرینگ خود تنظیم SKF مزایا کاربرد تصویر

بلبرینگ خود تنظیم SKF می توانند انواع ناهماهنگی ها را در خود جای دهند.

سرعت بالا

نگهداری کم

اصطکاک کم

صدای پایین هواکش صنعتی

کشاورزی

جا به جایی مواد بلبرینگ خود تنظیم skf

بلبرینگ کف گرد SKF

این بلبرینگ ها به صورت تک جهته و دو جهته تولید می شوند. طراحی بلبرینگ کف گرد SKF به صورتی است که نباید تحت هیچگونه بارهای شعاعی قرار بگیرند. بلبرینگ کف گرد SKF که برای تحمل بارهای شعاعی طراحی شده اند دارای مزایای بی نظیری مانند نصب آسان، قابلیت تفکیک و تعویض است. برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به این بلبرینگ ها می توانید به صفحه بلبرینگ کف گرد SKF مراجعه کنید.


نوع بلبرینگ کف گرد SKF مشخصات تصویر

بلبرینگ کف گرد تک جهته شامل یک واشر شفت، یک واشر محفظه و مجموعه عناصر غلتان

می تواند بارهای محوری را فقط در یک جهت در خود جای دهد. بلبرینگ کف گرد تک جهته

بلبرینگ کف گرد دو‌جهته شامل یک واشر شفت، دو واشر محفظه و دو مجموعه عناصر غلتان

می تواند بارهای محوری را در هر دو جهت در خود جای دهد. بلبرینگ کف گرد دو جهته

قیمت بلبرینگ SKF

بلبرینگ SKF بهترین کیفیت را میان سایر برند ها دارد. قیمت این بلبرینگ ها با توجه به نوع، طراحی و اندازه آن متفاوت است. یکی از عوامل تاثیر گذار بر قیمت بلبرینگ SKF، ابعاد بلبرینگ است. هرچه ابعاد یک بلبرینگ بزرگتر باشد قیمت آن نیز افزایش پیدا می کند. یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار مهم بر قیمت بلبرینگ SKF، طراحی آن است. با توجه به نوع بلبرینگ SKF ممکن است این بلبرینگ با طراحی خاصی مانند نوع آب بندی یا قفسه متفاوت تولید شوند که با توجه به طراحی آن قیمت متفاوت خواهد بود.

در ادامه لیست مهم ترین عوامل ثابت تاثیر گذار بر قیمت بلبرینگ SKF آورده شده است.


ابعاد فیزیکی

نوع و مشخصات فنی

متریال و جنس بلبرینگ

خرید بلبرینگ SKF

یکی از دغدغه های اصلی مشتریان بلبرینگ SKF، خرید آن است. متاسفانه در بازار ایران بلبرینگ های تقلبی SKF  به شدت افزایش پیدا کرده و با قیمت های متفاوتی نیز عرضه می شوند. هنگام خرید بلبرینگ SKF حتما مدنظر داشته باشید از کدام فروشگاه خرید را انجام میدهید. بلبرینگ های تقلبی SKF به راحتی قابل تشخیص نیست و نیاز به تجربه و اطلاعات فنی زیادی است. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد روش های تشخیص بلبرینگ تقلبی، مقاله تشخیص بلبرینگ اصلی از تقلبی را مطالعه کنید.  شرکت کالا صنعتی به عنوان بزرگترین تامین کننده انواع قطعات صنعتی به صورت اینترنتی، انواع بلبرینگ و رولبرینگ های SKF را با ضمانت اصالت کالا به مشتریان خود ارائه می دهد. در ادامه به معرفی پارامترهای مهم در هنگام خرید میپردازیم.


بار وارد شده بر بلبرینگ: به صورت کلی بارهای روی بلبرینگ میتواند محوری یا شعاعی باشد؛ که بار محوری موازی با محور چرخش است و بار شعاعی عمود بر محور چرخش وارد میشود. 

نوع بلبرینگ SKF: بلبرینگ ها در انواع متنوعی طراحی و تولید میشوند و هر نوع کاربرد و ویژگی های منحصر به فردی دارد. یکی از پرکاربرد ترین نوع بلبرینگ، بلبرینگ های شیار عمیق هستند که قادر به تحمل بارهای ترکیبی یعنی نیمه سنگین شعاعی و محوری هستند.

سرعت گردش و دوران: تولید و طراحی قفسه در بلبرینگ های غلتکی استوانه ای و سوزنی آنها قادر میکند که با سرعت بیشتری نسبت به باقی بلبرینگ ها گردش کنند.

سیستم آب‌بندی در بلبرینگ SKF: جهت اطمینان از عملکرد صحیح بلبرینگ بایستی سیستم آب بندی مناسب انتخاب شود. این سیستم آب‌بندی مانع ورود ناخالصی‌ها مانند گرد و غبار و آب میشود.

قطر داخلی و خارجی بلبرینگ: در شافت هایی که قطر نازکی دارند بایستی از بلبرینگ هایی که قطر کمی دارند استفاده کرد. متداول ترین بلبرینگ های کم قطر شیار عمیق و سوزنی هستند. همچنین برای شافت ها نسبتا قطور رولبرینگ‌های بشکه‌ای، مخروطی و استوانه‌ای استفاده میشوند.

شرایط محیطی: اکثر محیط های کاری دارای آلودگی مانند گرد و غبار هستند. بنابراین باید بلبرینگی را انتخاب کنید که در برابر ضربات و تنش‌های مکانیکی و آلودگی ها مقاوم باشد. بلبرینگ های برند SKF از مقاوم ترین و با کیفیت ترین بلبرینگ‌های موجود در بازار هستند و انتخابی ایده آل محسوب میشوند.

کاتالوگ محصولات SKF

شرکت SKF برای تمامی محصولات خود کاتالوگ طراحی کرده است. در کاتالوگ محصولات SKF هر آنچه در مورد بیرینگ گفته شده است، مربوط به medium load است. پایین تر و بالاتر از این محدوده عمر بیرینگ کاهش پیدا می کند. برای تجهیزاتی با فناوری پیشرفته و سرعت بالا و تجهیزاتی که نیازمند قابلیت اطمینان بالا (رکتور پتروشیمی) هستند، الزاماً باید از گریدهای سطح یک کیفی خریداری کرد. برای آشنایی بیشتر با محصولات و دسترسی دقیق به ابعاد و مشخصات فنی کاتالوگ بلبرینگ SKF را دانلود کنید. همچنین سایت کالا صنعتی تمامی کاتالوگ های محصولات SKF را در سایت قرار داده است. می توانید با مراجعه به محصول دلخواه خود، کاتالوگ آن را مشاهده کنید.


شرکت SKF سالیان سال است که به عنوان برترین شرکت تولید کننده بلبرینگ فعالیت می کند. متأسفانه در بازار امروزی ایران، بلبرینگ های فیک و غیر اصلی SKF بسیار زیاد شده است. تشخیص دادن اصل از فیک بلبرینگ SKF کار بسیار سختی است و نیاز به داشتن مهارت و تجربه بالا می باشد. شرکت کالا صنعتی به عنوان بزرگترین تأمین کننده انواع قطعات صنعتی به صورت اینترنتی در ایران، تمامی بلبرینگ های SKF خود را با ضمانت اصالت کالا به مشتریان ارائه می دهد. شما می توانید برای خرید انواع بلبرینگ های SKF با کارشناسان فروش ما در تماس باشید.


شرکت SKF

شرکت SKF یکی از نشان های تجاری معروف در زمینه تولید بلبرینگ و رولبرینگ صنعتی در جهان است. SKF از سال 1907 یک شرکت پیشرو در زمینه فناوری های نوین بوده است. تفاوت بنیادین محصولات شرکت SKF با سایر برندها، این است که SKF همواره و به طور مداوم به دنبال توسعه فناوری های جدید است. این موضوع سبب شده است که شرکت SKF مشتریان دائمی خود را حفظ نموده و بیشتر کند. ایران یکی از بازارهای هدف برای این برند با کیفیت به حساب می آید. ساخت بلبرینگ SKF ترکیبی از 40 سال تجربه به همراه استفاده از سیستم ها و فن آوری های نوین است.


 


[ بازدید : 2 ]

[ دوشنبه 21 اسفند 1402 ] 8:29 ] [ رضا سعادتی ]

[ ]

پمپ سانترفیوژی فشار قوی سری WKL آبروان

با توجه به ضعف پمپ‌های حلزونی گریز از مرکز اتا آبروان (ETA) در فراهم آوردن هدهای زیاد (بیشتر از 10 بار یا 100 متر)، پمپ‌های فشار قوی WKL به بازار معرفی شده‌اند. پمپ‌های فشار قوی WKL در دسته پمپ‌های افقی طبقاتی زیر مجموعه پمپ‌های گریز از مرکز (سانتریفوژ) قرار می‌گیرند. در شکل بعد پمپ فشار قوی سه طبقه در حالت نمای کلی و نمای برش خورده نشان داده شده است.  برای دریافت مشخصات فنی و قیمت پمپ آب کشاورزی با کارشناسان فروش در تماس باشید.


پمپ وکائل آبروان


قطعات پمپ سانترفیوژی فشار قوی سری WKL آبروان

یک پمپ گریز از مرکز فشار قوی WKL شرکت آبروان شامل چندین قطعه اصلی و فرعی شامل محفظه رانش، محفظه مکش، پروانه، طبقه، دیفیوزر طبقه، دیفیوزر انتهایی، پایه یاتاقان سمت موتور، پایه یاتاقان سمت پمپ، محور فولادی، بلبرینگ، رولبرینگ، درپوش یاتاقان سمت موتور، درپوش یاتاقان سمت پمپ، عینکی، خنک‌کن، بوش محور، بوش فاصله، بوش طبقه، رینگ سایشی، واشر تخت، واشر درپوش یاتاقان سمت موتور، واشر درپوش یاتاقان سمت پمپ، خار تخت، پیچ سرشش گوش، پیچ دو سر، مهره، خار فنری، مهره سر محور، بست طبقات، اورینگ، رینگ آب پخش کن و رینگ تنظیم یاتاقان است.


محصولات پیشنهادی: قیمت پمپ اتا ETA آبروان

محصولات مشابه و کاربرد پمپ سانترفیوژی فشار قوی سری WKL آبروان

علاوه بر محصولات وارداتی، در حال حاضر شرکت‌های نظیر پمپ آبروان، پمپ سازی پمپیران و سهند پمپ تبریز پمپ‌های گریز از مرکز افقی طبقاتی را براساس استاندارهای بین المللی و داخلی تولید می‌کنند. لازم به ذکر است در حالت استاندارد کارخانه جنس پروانه و پوسته پمپ WKL آبروان از چدن است. براساس سفارشات خاص، مجموعه کالا صنعتی می‌تواند پمپ‌ها را با جنس استیل 316، برنج و برنز در اختیار مشتریان محترم قرار دهد.


پمپ‌های فشار قوی به صورت پمپ تک هستند که ابتدا براساس کاربرد (هد (ارتفاع)، آبدهی و دهانه خروجی)، پمپ و الکتروموتور کوپل شده به آن انتخاب می‌شود. مجموعه کالا صنعتی علاوه بر تامین پمپ افقی طبقاتی WKL آبروان، الکتروموتور و فرآیند شاسی و کوپلینگ را انجام می‌دهد و محصولی کامل را در اختیار مشتریان محترم قرار می‌دهد. پمپ‌های گریز از مرکز آبروان سری WKL کاربردهای مختلفی دارد که می‌توان به پمپاژ و انتقال آب در شهرها، پمپاژ و انتقال آب‌ در مصارف صنعتی، بوستر پمپ‌ های ساختمانی و آتشنشانی، آبیاری بارانی (قطره‌ای)، انتقال آب کندانس شده و تامین آب سرد و گرم اشاره کرد.


مشخصات کلی پمپ‌های WKL فشار قوی آبروان

قطر خروجی پمپ گریز از مرکز WKL : 32 تا 200 میلیمتر (1 و ¼ اینچ تا 8 اینچ)

ظرفیت آبدهی پمپ گریز از مرکز WKL : 2 تا 950 متر مکعب در ساعت (حدود 34 لیتر بر دقیقه تا 16.5000 لیتر بر دقیقه)

هد آبدهی (ارتفاع): تا 310 متر    

درجه حرارت سیالات در حضور نوار گرافیت: 10- تا 110 درجه سانتی‌گراد

درجه حرارت سیالات در حضور سیل مکانیکی: 10- تا 140 درجه سانتی‌گراد

جنس محور: St 60-2

جنس پروانه و محفظه: GG – 25 چدن

محصولات پیشنهادی: خرید اینترنتی پمپ روغن داغ آبروان

همپوشانی پمپ‌های فشار قوی

در دو شکل بعد نمودار همپوشانی پمپ‌های فشار قوی WKL براساس دور الکتروموتور 1450 دور و 2900 دور نشان داده شده است.


نمودار همپوشانی پمپ‌های فشار قوی آبروان WKL برای دور موتور 1450 دور

نمودار پمپ های WKL 1450 دور


نمودار همپوشانی پمپ‌های فشار قوی آبروان WKL برای دور موتور 2900 دور



معیارهای انتخاب پمپ وکائل (WKL) آبروان

در انتخاب پمپ فشار قوی WKL موارد متعددی نقش دارند:


قطر دهانه خروجی (رانش برحسب mm یا inch)

قطر دهانه ورودی (مکش برحسب mm یا inch)

وزن پمپ بر حسب kg

دور الکتروموتور بر جسب rpm

قطر پروانه پمپ بر حسب mm    

ظرفیت آبدهی در نقطه راندمان برحسب m3/hr

ارتفاع آبدهی در نقطه راندمان برحسب m

قدرت الکتروموتور برحسب اسب بخار یا کیلووات

حداکثر جریان الکتروموتور بر حسب آمپر A

پمپ فشار قوی سایز 32 (WKL 32)

در حالت استفاده از الکتروموتور 1450 دور بر دقیقه از 1 طبقه تا 17 طبقه وجود دارد. برحسب تعداد طبقات توان مورد نیاز برای این پمپ از 0.34 تا 5.5 اسب است. همچنین در حالت استفاده از الکتروموتور 2900 دور بر دقیقه از 1 طبقه تا 10 طبقه وجود دارد. برحسب تعداد طبقات توان مورد نیاز برای این پمپ از 2 تا 25 اسب است.


محصولات پیشنهادی: قیمت پمپ WKL پمپیران

پمپ فشار قوی سایز 40 (WKL 40)

در حالت استفاده از الکتروموتور 1450 دور بر دقیقه از 1 طبقه تا 16 طبقه وجود دارد. برحسب تعداد طبقات توان مورد نیاز برای این پمپ از 0.75 تا 15 اسب است. همچنین در حالت استفاده از الکتروموتور 2900 دور بر دقیقه از 1 طبقه تا 7 طبقه وجود دارد. برحسب تعداد طبقات توان مورد نیاز برای این پمپ از 5.5 تا 40 اسب است.


پمپ فشار قوی سایز 50 (WKL 50)

در حالت استفاده از الکتروموتور 1450 دور بر دقیقه از 1 طبقه تا 14 طبقه وجود دارد. برحسب تعداد طبقات توان مورد نیاز برای این پمپ از 1.5 تا 15 اسب است. همچنین در حالت استفاده از الکتروموتور 2900 دور بر دقیقه از 1 طبقه تا 7 طبقه وجود دارد. برحسب تعداد طبقات توان مورد نیاز برای این پمپ از 5.5 تا 50 اسب است.


پمپ فشار قوی سایز 65 (WKL 65)

در حالت استفاده از الکتروموتور 1450 دور بر دقیقه از 1 طبقه تا 11  طبقه وجود دارد. برحسب تعداد طبقات توان مورد نیاز برای این پمپ از 3 تا 25 اسب است. همچنین در حالت استفاده از الکتروموتور 2900 دور بر دقیقه از 1 طبقه تا 5 طبقه وجود دارد. برحسب تعداد طبقات توان مورد نیاز برای این پمپ از 10 تا 75 اسب است.


پمپ فشار قوی سایز 80 (WKL 80)

در حالت استفاده از الکتروموتور 1450 دور بر دقیقه از 1 طبقه تا 10 طبقه وجود دارد. برحسب تعداد طبقات توان مورد نیاز برای این پمپ از 7.5 تا 60 اسب است. همچنین در حالت استفاده از الکتروموتور 2900 دور بر دقیقه از 1 طبقه تا 7 طبقه وجود دارد. برحسب تعداد طبقات توان مورد نیاز برای این پمپ از 25 تا 150 اسب است.


پمپ فشار قوی سایز 100 (WKL 100)

در حالت استفاده از الکتروموتور 1450 دور بر دقیقه از 1 طبقه تا 8  طبقه وجود دارد. برحسب تعداد طبقات توان مورد نیاز برای این پمپ از 20 تا 150 اسب است.


پمپ فشار قوی سایز 125 (WKL 125)

در حالت استفاده از الکتروموتور 1450 دور بر دقیقه از 1 طبقه تا 6 طبقه وجود دارد. برحسب تعداد طبقات توان مورد نیاز برای این پمپ از 50 تا 270 اسب است.


پمپ فشار قوی سایز 150 (WKL 150)

در حالت استفاده از الکتروموتور 1450 دور بر دقیقه از 1 طبقه تا 6 طبقه وجود دارد. برحسب تعداد طبقات توان مورد نیاز برای این پمپ از 100 تا 474 اسب است.

منبع: https://www.kalasanati.com/%D8%AC%D8%B3%D8%AA%D8%AC%D9%88/901/%DA%A9%D8%A7%D9%84%D8%A7%DB%8C-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C/%D9%BE%D9%85%D9%BE/%D9%BE%D9%85%D9%BE-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86%DB%8C/%D9%BE%D9%85%D9%BE-%D8%A2%D8%A8%D8%B1%D9%88%D8%A7%D9%86/%D9%BE%D9%85%D9%BE-%D8%B3%D8%A7%D9%86%D8%AA%D8%B1%D9%81%DB%8C%D9%88%DA%98%DB%8C-%D9%81%D8%B4%D8%A7%D8%B1-%D9%82%D9%88%DB%8C-%D8%B3%D8%B1%DB%8C-wkl-%D8%A2%D8%A8%D8%B1%D9%88%D8%A7%D9%86

[ بازدید : 3 ]

[ يکشنبه 20 اسفند 1402 ] 23:12 ] [ رضا سعادتی ]

[ ]

با الکتروموتور VEM (وم)

الکتروموتور VEM (وم) آلمان از جمله قدیمی‌ترین شرکت‌های تولیدکننده الکتروموتور در جهان است که موتورهای ولتاژ پایین خود را در بازه توانی 0.06 تا 1000 کیلووات تولید و عرضه می‌نماید. تمرکز اصلی شرکت وم بر بهبود راندمان الکتروموتورها و در نتیجه کاهش مصرف انرژی است.


از جمله ویژگی‌های الکتروموتور VEM می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:


کلاس راندمان موتور: IE1  تا IE4

سازگار با انواع اینورتر

طراحی و تولید بر اساس استانداردهای: IEC 60072 و EN 60034

نحوه اتصال: پایه (DIN 42673) و فلنج (DIN 42677)

جنس پوسته: چدن مقاوم و کم لرزش

درجه حفاظت: IP55 و بالاتر (تا IP66) بر حسب سفارش

کلاس حرارتی: F (سیم‌پیچ‌های موتور تا دمای 155 درجه مقاوم هستند) و H به‌صورت سفارشی

سرعت موتور: 3000 (2 پل)، 1500 (4 پل)، 1000 (6 پل) و 750 (8 پل) دور بر دقیقه 

موتورهایی که کلاس راندمان IE4 دارند، باید به‌صورت سفارشی تولید شوند؛ به همین علت، زمان تحویل آن‌ها طولانی‌تر (حدود 6 ماه) خواهد بود.


خرید الکتروموتور VEM

خرید الکتروموتور وم vem


وب‌سایت کالا صنعتی به‌عنوان عاملیت فروش الکتروموتور VEM، انواع موتورهای این برند را با قیمتی رقابتی و در کمترین زمان ممکن به سراسر کشور ارسال می‌نماید. برای خرید الکتروموتور VEM، از طریق شماره‌تلفن 02191304300 با کارشناسان کالا صنعتی در ارتباط باشید.

در هنگام خرید الکتروموتور VEM باید نکات مختلفی را در نظر بگیرید؛ از جمله:


تک‌فاز یا سه‌فاز: الکتروموتور وم قابل‌ارائه در ایران از نوع الکتروموتور سه‌فاز است.

توان الکتروموتور: بازه توان الکتروموتورهای سه‌فاز قابل‌ارائه برند  VEM از 0.37 تا 500 کیلووات (0.5 تا 670  اسب بخار) است.

سرعت خروجی موتور: موتورهای شرکت وم در چهار نوع 2 پل، 4 پل، 6 پل و 8 پل و با چهار سرعت 750، 1000، 1500 و 3000 دور به فروش می‌رسند.

درجه حفاظتی: یکی از نکات مهم هنگام خرید الکتروموتور VEM، درجه حفاظت آن‌ها است؛ تمامی موتورهای وم با درجه حفاظتی IP55 و بالاتر (تا IP66) بنا به سفارش مشتری تولید می‌شوند.

کلاس عایقی: همگی موتورهای وم دارای کلاس حرارتی یا عایقی F (155 درجه) هستند؛ در صورت سفارش مشتری امکان خرید الکتروموتور VEM با کلاس عایقی H نیز وجود دارد.

جنس پوسته: جنس پوسته این موتورها چدنی بوده و مقاومت بالایی تحت بار دارند.

شرایط محیطی: موتورهای وم در حالت عادی برای کار در ارتفاع کمتر از 1000 متر از سطح دریا و دمای محیطی -20 تا +40 درجه سانتی‌گراد طراحی شده‌اند؛ درصورتی‌که از این موتورها در شرایطی غیر از حالت عادی استفاده شود، توان خروجی آن‌ها با ضریب خاصی کاهش می‌یابد.

ضریب اصلاحی الکتروموتور وم برای ارتفاع و دما

توان الکتروموتورهای وم باتوجه‌به دما و ارتفاع باتوجه‌به ضرایب زیر تغییر می‌کند:


ارتفاع بالاتر از سطح دریا (متر) دمای هوا (درجه سانتی‌گراد)

کمتر از 30 30-40 45 50 55 60

1000 1.07 1.00 0.95 0.90 0.85 0.80

1500 1.04 0.97 0.93 0.89 0.84 0.79

2000 1.00 0.94 0.90 0.86 0.82 0.77

2500 0.96 0.90 0.86 0.83 0.78 0.74

3000 0.92 0.86 0.82 0.79 0.75 0.70

3500 0.88 0.82 0.79 0.75 0.71 0.67

4000 0.82 0.77 0.74 0.71 0.67 0.63

لیست قیمت الکتروموتور VEM آلمان

برای دریافت قیمت الکتروموتور VEM آلمان، کد محصول موردنظر را از کاتالوگ وم به دست آورده و سپس به کارشناسان کالا صنعتی اعلام نمایید. باتوجه‌به گستردگی محصولات این شرکت و تغییرات قیمت ارز، قیمت موتور وم باید به‌صورت لحظه‌ای از کارشناسان فروش کالاصنعتی استعلام گرفته شود.


کاتالوگ الکتروموتور وم 

کاتالوگ الکتروموتور وم بهترین راه برای بررسی مشخصات فنی این محصولات است؛ وب‌سایت کالا صنعتی کاتالوگ شرکت وم را به‌رایگان در اختیار شما قرار داده است. برای دانلود کاتالوگ بر روی لینک زیر کلیک کنید.


کاتالوگ الکتروموتور وم vem


در ادامه به معرفی کلی انواع الکتروموتور VEM می‌پردازیم.


انواع موتور VEM

به‌طورکلی انواع موتور VEM را به دسته‌های زیر تقسیم‌بندی می‌کنند. 


موتورهای ولتاژ پایین وم 

موتورهای ولتاژ بالا VEM

موتورهای تک‌فاز 

موتورهای خاص VEM

موتورهای ضد انفجار وم

موتور استاندارد VEM

موتور استاندارد وم vem


در صنایع ایران، بیشتر از موتورهای استاندارد وم که جزو موتورهای ولتاژ پایین این شرکت هستند، استفاده می‌شود. نام‌های تجاری هر دسته از موتورهای استاندارد وم به شرح زیر است:


سری W4.R: کلاس IE3

سری WE.R: کلاس IE2

سری K2.R: کلاس IE1

این دسته از موتورهای VEM با روتور قفس سنجابی و در سه کلاس بهره‌وری IE1 تا IE3 یا بدون کلاس IE تولید می‌شوند. از جمله ویژگی‌های این موتورها عبارت‌اند از:


سایز فریم: 56 تا 355

سرعت: 750 – 1000 – 1500 – 3000 دور بر دقیقه

توان: 0.06 تا 500 کیلووات

Duty S1

کلاس حرارتی: F (155 درجه سانتی‌گراد)

درجه حفاظت: IP55

فرکانس: 50 هرتز

موتور اینورتر دیوتی VEM

موتور اینورتر دیوتی وم


موتورهای اینورتر دیوتی VEM با روتور قفس سنجابی و از توان 0.06 تا 650 کیلووات تولید می‌شوند؛ این الکتروموتورها می‌توانند بدون کلاس بهره‌وری و یا با کلاس‌های IE1 تا IE3 عرضه شوند. از جمله ویژگی‌های این موتورها می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:


سایز فریم: 56 تا 400

سرعت: 750 – 1000 – 1500 – 3000 دور بر دقیقه

توان: 0.06 تا 650 کیلووات

Duty S9 و S8

کلاس حرارتی: F (155 درجه سانتی‌گراد)

درجه حفاظت: IP55

فرکانس: 50 هرتز

موتور ضد انفجار وم 

موتورهای ضد انفجار وم موفق به کسب گواهینامه‌های مختلف ضد انفجار شده‌‌اند. از این الکتروموتورهای ضدانفجار برای ZONEهای 1 و 2 انفجاری و دسته‌بندی‌های 2G و 3G (Gb و Gc) استفاده می‌شود.


موتور ولتاژ بالا VEM

موتورهای ولتاژ بالای VEM به سه دسته تقسیم‌بندی می‌شوند:

1.    روتور قفس سنجابی

2.    روتور اسلیپ رینگ

3.    ضد انفجار

این موتورها با ولتاژ بالا، از 2 کیلوولت تا 11 کیلوولت کار کرده و در انواع مختلفی طراحی و تولید می‌شوند.


نحوه نصب موتورهای وم

روش های نصب موتورهای vwm


نمایندگی VEM در ایران

وب‌سایت کالا صنعتی عاملیت رسمی فروش انواع الکتروموتور وم در ایران بوده و تمامی محصولات این شرکت را با قیمتی رقابتی و ضمانت اصالت کالا عرضه می‌نماید. همچنین محصولات سفارشی شرکت VEM را نیز می‌توانید حدود 6 ماه پس از ثبت سفارش در سراسر ایران تحویل بگیرید.

منبع: https://www.kalasanati.com/%D8%AC%D8%B3%D8%AA%D8%AC%D9%88/253/%DA%A9%D8%A7%D9%84%D8%A7%DB%8C-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C/%D8%A7%D9%84%DA%A9%D8%AA%D8%B1%D9%88%D9%85%D9%88%D8%AA%D9%88%D8%B1/%D8%A7%D9%84%DA%A9%D8%AA%D8%B1%D9%88%D9%85%D9%88%D8%AA%D9%88%D8%B1-%D8%AE%D8%A7%D8%B1%D8%AC%DB%8C-%D8%A7%D8%B1%D9%88%D9%BE%D8%A7-%D9%88-%D8%A2%D9%85%D8%B1%DB%8C%DA%A9%D8%A7%DB%8C%DB%8C/%D8%A7%D9%84%DA%A9%D8%AA%D8%B1%D9%88%D9%85%D9%88%D8%AA%D9%88%D8%B1-%D9%88%D9%85-vem

[ بازدید : 2 ]

[ يکشنبه 20 اسفند 1402 ] 15:44 ] [ رضا سعادتی ]

[ ]

اینورتر

اینورتر چیست؟

بطور کلی اینورتر یک تجهیز الکتریکی است که ولتاژ مستقیم (DC) را به ولتاژ متناوب (AC) تبدیل می کند. برق DC اکثرا در ابزارهای کوچک استفاده می شود ولی برق AC در بیشتر تجهیزات خانگی و صنعتی کاربرد دارد. به همین خاطر است که به روشی برای تبدیل برق DC به AC نیاز داریم.


اینورتر یک مبدل است نه یک ژنراتور. این بدان معناست که برق تولید نمی کند و فقط نیروی الکتریکی را به اشکال مختلف تبدیل کند. برای اطلاع از لیست قیمت اینورتر با کارشناسان فروش در تماس باشید.


بیشتر بخوانید: درایو اینورتر صنعتی چیست

ساختار کلی انواع اینورترها

برای درک چگونگی کار اینورترها، ابتدا لازم است با ساختار کلی و وظیفه هر بخش از آن ها آشنا شویم. به طور کلی اینورتر ها از چهار بخش تشکیل شده اند:


 یکسو ساز (Rectifier)

 خازن ها (DC-Link)

 اینورتر (Inverter)

 واحد کنترل (CPU)

1) یکسو ساز (Rectifier)

اولین قسمت مدار اینورتر که در قسمت ورودی آن مورد استفاده قرار می گیرد، جریان متناوب (AC) را به جریان مستقیم (DC) تبدیل می کند. این فرآیند یکسوسازی نامیده می شود. از آنجا که جریان متناوب یک موج سینوسی است، جهت و اندازه موج به طور پیوسته در طول زمان تغییر می کند. بنابراین از یک دیود که یک وسیله نیمه هادی است استفاده می شود تا برق را در جهت رو به جلو برای تبدیل آن به جریان مستقیم عبور دهد.


یکسو ساز


2) خازن ها (DC-Link)

یکسوسازی تمام موج یک موج سینوسی را گرفته و نیم سیکل مثبت را از خود عبود می دهد و نیم سیکل منفی آن را هم به نیم سیکل مثبت تبدیل می کند، ولی همانطور که در شکل بالا مشخص است به خودی خود نمی تواند یک شکل موج صاف ایجاد کند و آثاری از جریان متناوب و نوسانات ولتاژ موج دار باقی می ماند. بنابراین، برای صاف کردن شکل موج، خازن ها هستند که پیوسته شارژ و دشارژ شده تا ریپل شکل موج را صاف و نزدیک به جریان مستقیم تغییر دهند.


خازن ها (DC-Link)


محصولات پیشنهادی: خرید اینورتر اینوت

3) اینورتر (Inverter)

بخش خروجی اینورتر ها که وظیفه برگرداندن ولتاژ DC به AC قابل تنظیم دارد، اینورتر یا معکوس کننده است. می توان گفت نام اینورتر هم از همین بخش گرفته شده است. این بخش توسط کلید های الکترونیکی سرعت بالا ساخته شده اند.


ترانزیستور های IGBT (Transistor Bipolar Bipolar Insulated Gate) یکی از این کلید های الکتریکی هستند که با روشن و خاموش شدن در فواصل زمانی مختلف، امواج پالسی با عرض های متفاوت ایجاد می کند. سپس این امواج پالسی را به کمک مدولاسیون عرض پالس (PWM) به موج شبه سینوسی تبدیل می کنند. با افزایش یا کاهش سرعت کلید زنی IGBT ها می توان یک ولتاژ AC با ولتاژ و فرکانس قابل تغییر تولید کرد.


مدار ولتاژی اینورتر


4) واحد کنترل (CPU)

واحد کنترل همانطور که از اسمش مشخص است، وظیفه کنترل اینورتر و پردازش پارامتر های الکتریکی اینورتر را بر عهده دارد. به عنوان مثال سرعت کلید زنی IGBT ها از طریق واحد کنترل تغییر پیدا می کند.


مثالی برای درک بهتر نحوه کار اینورتر

برای درک نحوه کار اینورتر، یک لامپ را در نظر بگیرید که توسط یک باتری روشن می باشد. جریانی که به لامپ می رسد DC می باشد. لامپ دارای دو پایانه است که آن ها را "A" و "B" می نامیم. قطب مثبت و منفی باتری به ترتیب با ترمینال A و B متصل می شود. حالا پایانه های باتری را عوض کنید. لامپ نیز در این شرایط هم روشن می شود. با این حال، تفاوت در هر مورد چیست؟


در اینجا یک چیز متفاوت است و آن جهت جریان است. حال تصور کنید که می توانید باتری را با سرعت 50 یا 60 دور در دقیقه بچرخانید. چه اتفاقی خواهد افتاد؟ جهت جریان 50 یا 60 بار تغییر می کند. این قضیه شبیه به برق AC با فرکانس 50 یا 60 هرتز است.


نمودار سینوسی ولتاژ


این مثال فقط برای درک اصول کار یک اینورتر است. اما در عمل اینورتر هرگز اینطور کار نمی کند و قطعات چرخشی ندارد، بلکه از کلیدهای الکترونیک قدرت مانند IGBT استفاده می کند. تعداد کلید ها به نوع اینورتر بستگی دارد. در ادامه مدار یک اینورتر تک فاز تمام پل را برای درک نحوه عملکرد آن در نظر بگیریم.


مدار اینورتر تکفاز


چهار سوئیچ وجود دارد. یک منبع DC که به سوئیچ ها و بار متصل است. هنگامی که کلید S1 و S2 روشن، S3 و S4 خاموش هستند، جهت جریان عبوری از بار در این شرایط مثبت است. این یک نیم سیکل مثبت از خروجی AC می دهد. اکنون سوئیچ S3 و S4 روشن، S1 و S2 خاموش است. جریان در جهت مخالف، نیم سیکل منفی خروجی AC را می دهد. زمان روشن و خاموش سوئیچ ها، فرکانس خروجی را تعیین می کند. خروجی اینورتر یک موج مربعی است و فیلترهایی، برای تولید موج سینوسی استفاده می شوند.


محصولات پیشنهادی: قیمت اینورتر پنتاکس

دسته بندی اینورتر بر اساس نوع شکل موج 

دسته بندی اینورتر بر اساس شکل موج


انواع شکل موج اینورتر در سه نوع اینورتر وجود دارد.


اینورتر موج مربعی

اینورتر موج سینوسی اصلاح شده

اینورتر موج سینوسی

اینورتر موج مربعی

این نوع، کم کاربرد ترین اما ساده ترین و ارزان ترین نوع اینورتر است. شکل موج خروجی این اینورتر مربعی است. لوازم خانگی و بیشتر از همه تجهیزاتی که روی AC کار می کنند، برای موج سینوسی طراحی شده اند. این اینورتر سیگنال DC را به سیگنال AC تغییر فاز یافته تبدیل می کند. ولی خروجی یک سیگنال AC ایده آل نیست. اگر تجهیزات را با یک اینورتر موج مربعی وصل کنید، تلفات زیادی ایجاد می کند که ممکن است باعث آسیب زدن به آن ها شود. کاربرد این نوع از اینورترها تولید اینورترهای موج سینوسی با استفاده از فیلترها (مانند فیلترهای پایین گذر فعال) می باشد.


اینورتر موج مربعی


اینورتر موج سینوسی اصلاح شده

نام دیگر این اینورتر شبه موج است. سیگنال خروجی این اینورتر نزدیک تر به سیگنال سینوسی است. اما نمی تواند موج سینوسی صاف را ایجاد کند. یک اینورتر موج سینوسی اصلاح شده، قبل از تغییر فاز، مکث هایی ایجاد می کند. مانند موج مربعی مستقیماً فاز را از مثبت به منفی تغییر نمی دهد. ساختار این اینورتر از اینورتر موج مربعی پیچیدگی بیشتری دارد، اما از اینورتر موج سینوسی ساده تر است.


اینورتر موج سینوسی اصلاح شده


اینورتر موج سینوسی

این نوع کارآمدترین و پیچیده ترین نوع اینورتر می باشد. این موج سینوسی خالص را تولید می کند که شکل موج مشابهی از توان شبکه است. تمامی تجهیزات AC برای کار بر روی سیگنال موج سینوسی طراحی شده اند. یک موج سینوسی را می توان از اینورتر موج مربعی با تغییر شکل موج خروجی تولید کرد. این اینورتر کمترین تلفات را داشته است. اما هزینه این اینورتر بسیار بالاست. این نوع اینورترها به طور گسترده در مصارف مسکونی و تجاری استفاده می شود.


اینورتر موج سینوسی


محصولات پیشنهادی: خرید اینورتر تک فاز

دسته بندی اینورتر بر اساس نوع بار

دو نوع برق AC وجود دارد. تک فاز و سه فاز. بنابراین، دو نوع بار وجود دارد. و بر اساس آن دو نوع اینورتر وجود دارد:


تک فاز

سه فاز

1- تک فاز

اگر بار تک فاز باشد، از اینورتری برای راه اندازی بار استفاده می شود که تک فاز است. دو نوع وجود دارد؛


اینورتر نیم پل

اینورتر تمام پل

اینورتر نیم پل تک فاز

دو تریستور (S1 و S2) با دو دیود فیدبک (D1 و D2) که در نمودار مدار زیر نشان داده شده است متصل شده اند. ولتاژ تغذیه به دو قسمت مساوی تقسیم می شود. برای درک اصل کار بار مقاومتی استفاده می شود.


اینورتر نیم پل تکفاز


حالت 1 : تریستور S1 در این حالت روشن و S2 خاموش است. مسیر جریان V/2-S1-B-RL-A-V/2 است.جریان عبوری از بار در جهت B به A است. و ولتاژ دو سوی بار مثبت V/2 است. در این حالت، چرخه مثبت خروجی ایجاد می شود.


اینورتر موج سینوسی اصلاح شده در حالت s1


حالت 2 : تریستور S2 در این حالت روشن و S1 خاموش است. مسیر جریان V/2-A-RL-B-S2-V/2 است. جریانی که از جهت بار A به B عبور می کند. ولتاژ دو سر بار منفی V/2 است. در این حالت، چرخه منفی خروجی ایجاد می شود.


اینورتر موج سینوسی اصلاح شده در حالت s2


اینورتر تک فاز تمام پل

در یک اینورتر تمام پل، از چهار تریستور و چهار دیود فیدبک استفاده می شود. یک منبع DC به مدار اعمال می شود. در یک اینورتر نیم پل، یک سوئیچ در یک زمان هدایت می شود ولی در یک اینورتر تمام پل، دو سوئیچ در یک زمان هدایت می کنند.


اینورتر تک فاز تمام پل


حالت 1 : تریستور S1 و S2 در این حالت روشن و تریستور S3 و S4 خاموش هستند. مسیر جریان فعلی V-S1-A-RL-B-S2-V است. جریان عبوری از بار از A به B است و نیم سیکل مثبت ایجاد می کند.


اینورتر تک فاز تمام پل s1 s2


حالت 2 : تریستور S3 و S4 روشن و تریستور S1 و S2 خاموش هستند. مسیر جریان فعلی V-S3-B-RL-A-S4-V است. جریان عبوری از بار از B به A است و یک نیم سیکل منفی خروجی ایجاد می کند.


اینورتر تک فاز تمام پل s3 s4


محصولات پیشنهادی: قیمت اینورتر سه فاز

2- اینورتر سه فاز

به طور کلی منبع AC سه فاز در صنایع استفاده می شود و بار آن سه فاز است. در این حالت برای اجرای این بار از یک اینورتر سه فاز استفاده می شود. 


مدار اینورتر سه فاز


در یک اینورتر سه فاز از شش دیود و شش تریستور استفاده شده است. با توجه به زمان هدایت تریستور، این اینورتر به دو نوع تقسیم می شود:


حالت کارکرد 120 درجه

حالت کارکرد 180 درجه

حالت کارکرد 120 درجه

در یک زمان، دو تریستور در حال هدایت هستند. زمان هدایت برای همه تریستورها 120 درجه است. این بدان معناست که یک سوئیچ برای 120 درجه روشن و برای 240 درجه بعدی خاموش می ماند. شکل ولتاژ فاز یک موج شبه مربعی و شکل ولتاژ خط به صورت موج سه مرحله ای است.


حالت کارکرد 120 درجه اینورتر سه فاز


حالت کارکرد 180 درجه

سه تریستور در یک زمان در حال هدایت هستند. زمان هدایت برای همه تریستورها 180 درجه است. شکل ولتاژ خط و ولتاژ فاز برخلاف حالت کارکرد 120 درجه است. در اینجا، برای ولتاژ فاز، شکل موج یک موج سه مرحله ای و برای ولتاژ خط، شکل موج یک موج شبه مربع است. در حالت کارکرد 180 درجه، دو تریستور پل مشترک به طور همزمان روشن و خاموش می شوند. به عنوان مثال، در نیم سیکل (180 درجه) S1 روشن و نیم چرخه بعدی S4 روشن است. بنابراین، در همان زمان، S1 در حال خاموش شدن و S4 در حال روشن شدن است. به دلیل این هدایت همزمان، این امکان وجود دارد که منبع ممکن است مدار را مرتب کند. این مشکل در حالت عملکرد 120 درجه رخ نخواهد داد.


حالت کارکرد 180 درجه اینورتر سه فاز


محصولات پیشنهادی: قیمت اینورتر سهند

دسته بندی اینورتر بر اساس کاربرد

اینورترها دامنه وسیعی از کاربری ها (از آداپتورهای خودرو گرفته تا کاربردهای خانگی یا اداری و سیستم‌های شبکه توضیع) را در بر میگیرد. برخی از کاربردهای اینورتر عبارتند از:


استفاده از منبع تغذیه DC

این نوع اینورترها با تولید الکترونیکی شکل موج AC از برق DC کار می کنند. AC به طور کلی توسط یک ژنراتور چرخشی ایجاد می شود که یک اینورتر برای شبیه سازی نیاز دارد. با تغییر سریع جهت ورودی DC بین مثبت و منفی، برق DC را به برق AC تبدیل می کند.


استفاده از منبع تغذیه dc


منابع تغذیه بدون وقفه

هنگام قطع شدن برق منبع تغذیه بدون وقفه (UPS) از باتری ها و یک اینورتر برای تامین برق AC استفاده می کند. هنگامی که برق شبکه برمی گردد، باتری ها از طریق یک یکسو کننده برق DC را برای شارژ مجدد تامین می کند.


درایو فرکانس متغیر (VFD)

VFD مخفف Variable Frequency Drive است. همانطور که از نامش پیداست یک درایو فرکانس قابل تنظیم است که فرکانس منبع AC را تغییر می دهد. کاربرد VFD ها بیشتر در کنترل سرعت موتور های القایی است، زیرا سرعت آن ها به فرکانس تغذیه بستگی دارد. از این رو در اغلب درایوهای فرکانس متغیر از ساختار اینورتر طراحی شده برای تولید ولتاژ و فرکانس خروجی متغیر استفاده می شود. به عبارت دیگر VFD یک مبدل قدرت است که از مدارهای الکترونیکی برای تبدیل فرکانس و ولتاژ ثابت به فرکانس و ولتاژ متغیر استفاده می کند. حتی موتور با استفاده از VFD قادر است تا با فرکانس های بالاتر از سرعت نامی خود کار کند.


درایو فرکانس متغیر (VFD)


حالت های سوئیچینگ برای ولتاژهای مثبت، منفی و صفر مطابق الگوهای ارائه شده در جدول زیر ایجاد می شوند. پالس های گیت تولید شده مطابق با الگوی توسعه یافته به هر کلید داده می شود و بدین ترتیب خروجی به دست می آید.


شکل موج انتقال سیگنال در هر دوره هارمونیک ها حذف شدند هارمونیک تقویت شده توضیحات سیستم اعوجاج هارمونیک کامل (THD)

موج مربع 2 سطحی 2 - - موج مربع 2 سطحی ~45%

موج سینوسی اصلاح شده 3 سطحی 4 3, 9, 27, … - موج سینوسی اصلاح شده 3 سطحی >23.8%

موج سینوسی اصلاح شده 5 سطحی 8 - - موج سینوسی اصلاح شده 5 سطحی >6.5%

PWM  2 سطح بسیار کند 10 3, 5, 9, 27 7, 11, … PWM  2 سطح بسیار کند -

PWM  3 سطح بسیار کند 12 3, 5, 9, 27 7, 11, … PWM  3 سطح بسیار کند -

اینورتر جوشکاری

یکی دیگر از کاربردهای اینورتر، استفاده آن در دستگاه های جوشکاری است. اینورتر جوشکاری دستگاه جوشکاری است که از قطعات الکترونیکی حالت جامد برای بهبود کارایی در تبدیل جریان الکتریکی استفاده می کند. اغلب دستگاه جوش های اینورتری سبک، قابل حمل هستند و در بعضی مدل ها، کوچکتر از جعبه ابزار شما هستند. اینورترهای جوشکاری با افزایش فرکانس ورودی برق از 50 هرتز به 20 تا 100 کیلو هرتز کار می کنند.


این جریان با فرکانس بالا به یک هسته ترانسفورماتور به شدت کوچکتر از جوشکارهای قدیمی مبتنی بر ترانسفورماتور نیاز دارد. فناوری قدیمی، ترانسفورماتور را طوری اندازه می‌داد که از فرکانس AC استاندارد 50-60 هرتز در دسترس از برق شهری استفاده کند. از آنجایی که جوشکارهای مبتنی بر اینورتر از کلیدهای الکترونیکی استفاده می کنند که برق را تا 1 میلیون بار در ثانیه روشن و خاموش می کنند، این فناوری به اینورتر این اجازه را می دهد که فرکانس AC را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.


بنابراین، با استفاده از فرکانس بالاتر، دستگاه جوش های مبتنی بر اینورتر، به هسته بسیار سریعتر، (100000 بار در ثانیه به جای 60 بار در ثانیه) تحریک می‌کند. این قضیه اجازه می دهد تا یک هسته کوچکتر بدون افت توان خروجی داشته باشید و جوشکارهای اینورتر را بسیار کارآمدتر می کند.


دستگاه جوشکاری


در کمپرسورهای برودتی (کولرهای گازی)

کمپرسور قسمتی از ابزار برودتی است که مبرد را از گاز به مایع تبدیل می کند. با توجه به دمای مبرد کار می کند: هنگامی که نیاز به سرد شدن دارد با سرعت کامل کار می کند و زمانی که دما به اندازه کافی پایین است کاملا متوقف می شود. اما کمپرسور دارای اینورتر به آرامی شروع به کار می کند، سپس سرعت آن را افزایش می دهد و با رسیدن به دمای مورد نظر، دوباره آن را به اندازه ای کاهش می دهد که دما را حفظ کند.


روش های تنظیم تبرید سنتی از کمپرسورهای تک سرعته استفاده می کنند که پیاپی روشن و خاموش می شوند. سیستم های مجهز به اینورتر دارای یک درایو فرکانس متغیر (VFD) هستند که سرعت موتور و در نتیجه خروجی کمپرسور و مبرد را کنترل می کند. کمپرسور را می‌توان با سرعت‌های متغیر کار کرد از طرفی حذف چرخه‌های stop-start کمپرسور باعث افزایش بازدهی می‌شود. یک میکروکنترلر معمولا دمای فضایی که قرار است خنک شود را کنترل کرده و سرعت کمپرسور را برای حفظ دمای مورد نظر تنظیم می کند. اولین کولر گازی اینورتر توسط توشیبا در سال 1981 در ژاپن عرضه شد.


کمپرسورهای برودتی


در شبکه برق

یک اینورتر اتصال به شبکه، جریان مستقیم (DC) را به جریان متناوب (AC) مناسب برای تزریق به شبکه برق تبدیل می‌کند، معمولاً 120 ولت RMS در 60 هرتز یا 240 ولت RMS در 50 هرتز. اینورترهای شبکه ای بین ژنراتورهای برق محلی استفاده می شود: پنل خورشیدی، توربین بادی، برق آبی و شبکه.


استفاده از اینورتر در شبکه


برای تزریق کارآمد و ایمن برق به شبکه، اینورترهای متصل به شبکه باید دقیقاً با ولتاژ، فرکانس و فاز شکل موج سینوسی شبکه AC مطابقت داشته باشند.


محصولات پیشنهادی: قیمت ژنراتور

پنل های خورشیدی

اینورتر خورشیدی یا اینورتر فتوولتائیک (PV) نوعی اینورتر قدرت است که جریان مستقیم (DC) خروجی یک پنل خورشیدی فتوولتائیک را به یک جریان متناوب فرکانس شهری (AC) تبدیل می‌کند که می‌تواند به یک شبکه برق تجاری تغذیه یا توسط یک شبکه الکتریکی محلی، خارج از شبکه استفاده شود. اینورترهای انرژی خورشیدی دارای عملکردهای ویژه ای هستند که برای استفاده با آرایه های فتوولتائیک سازگار شده اند، از جمله ردیابی نقطه حداکثر توان و محافظت در برابر ضد جزیره ای.


استفاده از اینورتر در پنل خورشیدی


انتقال برق HVDC

اینورتر برق مورد استفاده در شبکه سیستم قدرت برای تبدیل برق DC عمده به برق AC. یعنی در انتهای دریافت خطوط انتقال HVDC استفاده می شود. این اینورتر به عنوان یک اینورتر grid-tie شناخته می شود. برای انتقال برق HVDC، برق AC اصلاح می شود و برق DC ولتاژ بالا به مکان دیگری منتقل می شود. پس از آن در محل دریافت، یک اینورتر در یک نیروگاه اینورتر استاتیک، برق را به AC تبدیل می کند. باید توجه داشت که اینورتر باید با فرکانس و فاز شبکه هماهنگ شده و تولید هارمونیک را به حداقل برساند.


منبع: https://www.kalasanati.com/%D8%A7%D8%AE%D8%A8%D8%A7%D8%B1-%D9%88-%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA/%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA-%D8%A8%D8%B1%D9%82-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C-%D9%88-%D8%A7%D8%AA%D9%88%D9%85%D8%A7%D8%B3%DB%8C%D9%88%D9%86/1840/%D8%A7%DB%8C%D9%86%D9%88%D8%B1%D8%AA%D8%B1

[ بازدید : 2 ]

[ يکشنبه 20 اسفند 1402 ] 12:24 ] [ رضا سعادتی ]

[ ]

تابلو دکوراتیو نسلینو وبینو طراح سایت قم آسال تهویه (شرکت تهویه مطبوع در قم) بیگ بلاگ دانلود فیلم هندی کاهش حجم عکس ساخت وبلاگ ساخت ایمیل سازمانی قاب عکس لباس خواب پلکسی رنگی giraffeplanner برسادیس
دانلود فیلم امیر نظری آکادمی هلپ کده مجله اینترنتی رهاکو هنگ درام جارو استخری وی موبایل ال تی پارت summer mocktails خرید ملک در دبی Why is Persian food good کلروفیل چیست تابلو دکوراتیو
بستن تبلیغات [x]